[Czuwaj] Refleksja po zdarzeniach ostatnich dni

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Wto, 5 Kwi 2005, 08:33:37 CEST

togro w togro.pl napisał(a):

> Wewijmy w nim wladze do podjecia KONKRETNYCH dzialan zmierzajcych do
> POJEDNANIA i POLACZENIA wszystkich organizacji harcerskich w jeden
> zwiazek.

Słuchajcie ja rozumiem całą atmosferę ekumenizmu ostatnich dni, ale nie
dajmy się zbytnio ponieść naszemu wrodzonemu romantyzmowi. Po
skuteczność tego będzie taka jak skuteczność innych posunięć tego typu w
dziejach Polski :P

BARDZO MNIE CIESZY zainstniała sytuacja, ale dalej nie przekonuje w
żaden sposób logicznie do utworzenia jednej organizacji. NA fali tegoż
zrywu możemy jeszcze połączyć wszystkie partie polityczne i nikt w
sejmie nie będzie się kłócił ;)

NIE WIDZE SENSU jednej organizacji harcerskiej. W większości krajów są
co najmniej dwie organizacje harcerskie i tak to widzę. Wątku chyba nie
muszę rozwijać, chyba że zostanę o to poproszony (może nie o to chodzi).

Może chodzi o konkretny przykłąd ZHP i ZHR, które się niby od siebie w
sumie mało różnią, tak?
Tu też wątek mogę rozwinąć - IMHO potrzebujemy CO NAJMNIEJ dwie
organizacje tej wielkości, stymże ZHP powinno być bardziej sprecyzowane
ideowo. Nie chciałbym na pewno jednej organizacji rozległej ideowo jak
delta Nilu. (Choć teraz ZHP jest rolzgeły ideowo jak delta Wisły, ale to
już lepiej).

Nie wyobrażam sobie tego zupełnie. Chciałbym dwie organizacje
sprecyzowane ideowo. JEdna prawicowo-narodowa z akcentem wojskowym,
druga bardziej w stronę centrum, na model skautowy. A jak lewacy chcą
założyć trzecią - voilla :P

OCZYWIŚCIE JESLI CHODZI O FEDERACJĘ to wielkie TAK. We Włoszech
katolickie AGESCI i niekatoliskiej CNEI współpracują ze sobą świetnie...

Ale to właśnie tyle - współpracują.