[Czuwaj] ZHR i ZHP - czego oczekuje od swojej organizacji

phm Wojciech Godoń goferek w chrzanow.zhr.pl
Wto, 5 Kwi 2005, 11:50:36 CEST

Nie chciałem się wypowiadać, gdyż jest to dla mnie drażliwy i osobisty
problem ...... sam z moim środowiskiem niemal dokładnie rok temu
przeszliśmy w szeregi ZHR..... jednak nie chodzimy po ulicach i nie
rozpuszczamy negatywnych opini o ZHP - nigdy to tego bym nie dpouścił.

Zawsze bronię zgody i braterstwa - reaguję na kazdy gest, który nicszczy
te ideały. Doskonale zdaję sobie sprawę, że i w jednej i w drugiej
organizacji są osoby, które za nic w świecie nie dopuszczą do połączenia
- i to z róznych powodów, o których sami wiecie.

"Gdy ktoś chce - szuka sposobów, gdy ktoś nie chce - szuka powodów" to
moje hasło, które usłyszałem kiedyś na kursie metodycznym w Krakowskiej
Chorągwii ZHP ... trzymam  się go na każdym kroku - prosze spójrzcie na
te posty - porównajcie je z tym mottem a kazdy będzie wiedział kto chce
a kto nie.

Jeżeli rzeczywiście zbyt wielu harcerzy przeopełnionch jest butą,
wyższością cy też nienawiścią wobec innych to gdzie ideały, harcerstwo,
Bóg, gdzie wychowanie.

Nie chce na siłę nic łączyć - pragnę, aby moi bracia i siostry -
przyjaciele z ZHP, ZHR. SHK Zawisza, SH, ZHA i wielu innych organiacji i
stowarzyszeń harcerskich - potrafili iść OBOK SIEBIE w tym samym
kierunku, niekoniecznie razem ale obok siebie.

Ja w to wierzę.... mam wielu przyjaciół w ZHP - jedni mnie wykleli,
odrzucili wymazali z pamięci po moim przejściu do ZHP, inni się
uśmiechają a za plecami wytykają ale ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ - pozostała
przyjaciółmi - rozmawia ze mną, radzi sie mnie, pomaga gdy ja mam
słabsze chwile, zapraszają nas nadal na wspólne imprezy harcerskie - dla
nich barwy nie sa ważne - ważny jest Krzyż Harcerski przepełniony
ideałami...........

Jest też druhna, która pomimo pełnienia wysokiej funkcji w ZHP nadal
jest ze mną i niejednokrotnie mnei wspiera i za to JEJ serdecznie
dziękuję .........

Pozdrawiam Was wszystkich i na koniec słowa, które właśnie w telewizji
wypowiedział Ojciec Święty - "zło dobrem zwalczaj", więc nie wyciągajcie
na światło dzienne i nie chełpcie sie negatywami i róznicami -
pokazujcie dobro i tro co nas łączy - to co  wspólnie robią środowiska
wielu organizacji w terenie.

CZUWAJ

Goferek