[Czuwaj] Zmiana druzynowego DW

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Wto, 5 Kwi 2005, 13:08:22 CEST

Witam!

----- Original Message -----
From: "Juna" <juna19 w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
i okres próbny ..."

> To ja moze wroce do meritum sprawy.
> Rozwazania Wasze zaczynaja prowadzic do dysput nad pobocznymi watkami - a
> ja pytam: co w takiej sytuacji? Wizyta komendanta na zbiorce druzyny?
> Wizyta namiestnika na zbiorce druzyny? Ponowna zbiorka konstytucyjna
> poprzedzona rozmowa o swiadomosci, praworzadnosci i zasadnosci praw
> wyzszych (np. tych zapisanych w instrukcji)? Czy moze ciche przyzwolenie i
> kredyt zaufania Komendy Hufca? Kredyt 3-miesieczny jak mowi instrukcja w
> tym przypadku nie wystarcza.....

Jest kilka wyjść i trzeba jakieś wybrać.
Z legalnych mamy:
1) komendant hufca czeka z rozkazem do momentu ukończenia kursu przez
wybranego kandydata. Drużynowy stary pozostaje a drużynowy-elekt uczestniczy
w kursie i przejmuje część obowiązków, jako np. przyboczny.
2) komendant hufca unieważnia konstytucje drużyny, prosi o nowe wybory itd.

Z całą pewnością nieakceptowany przez drużynę kandydat, nawet z doktoratem o
harcerstwie, nie powinien być drużynowym.

Jeśli chodzi o wyjścia legalne, to wspólne jest to, że stary drużynowy
pozostaje tak czy tak.
Ja optuję za wyjściem jeden - głos "ludu" jest uszanowany i przepisom staje
się zadość.
Wyjście nr 2 może wywołać niepotrzebne konflikty. Chyba, że jest na oku
trzeci kandydat.

Jestem przeciwnikiem mianowania drużynowego nieprzeszkolonego, dlatego że
tych wszystkich wyjątków mam już zwyczajnie dość. W ubiegłym roku (nie mam
jeszcze danych z ostatniego spisu) w mojej chorągwi było 5 hufców, w których
ani jeden drużynowy zuchowy nie był przeszkolony!! I na moje oko tylko 2 z
tych hufców miały szansę kogoś przeszkolić. Są takie wypadki (nie w mojej
ch.), że szefem kształcenia chorągwi zostaje ktoś, kto nigdy żadnego kursu
nie przeprowadził (zatem o OKK nie ma co marzyć), itd.
Mam tego powyżej uszu :)

Pozdrawiam serdecznie!

hm. Krzysztof Ludwig, HR

Londyn i Ladek Zdroj - ta sama cena!