[Czuwaj] Zmiana druzynowego DW

Kamila Wajszczuk kamila w infologis.com.pl
Wto, 5 Kwi 2005, 21:52:23 CEST

Przyglądam się tej dyskusji i mam wrażenie, że Justyna pytała o coś zupełnie
innego... (ale może się mylę).
Obserwowałam w zeszłym roku dwie zbiórki wyborcze drużyn wędrowniczych z
mojego szczepu, doszły mnie też echa trudnej sytuacji w innej drużynie. I
jedno, co mi przychodzi do głowy po tych obserwacjach, to, że dobrze jest,
by był "w pobliżu" jakiś instruktor spoza danej drużyny, ale poważany przez
nią - komendant szczepu, namiestnik, komendant hufca, jakiś inny instruktor
szczepu lub hufca... I taka osoba powinna czuwać i w razie problemu czy
impasu przyjść porozmawiać z wędrownikami, nie biorąc wobec nich niczyjej
strony. Ale to im pozwolić podjąć decyzję.
Generalnie uważam, że drużynowym nie powinna być osoba do tego
nieprzygotowana, ale nie narzucałabym nic z góry takiej drużynie. Zresztą,
sądzę, że kazdemu wędrownikowi da się spokojnie wytłumaczyć, dlaczego nie
każdy może zostac drużynowym.

Pozdrawiam,
Kamila Wajszczuk