[Czuwaj] Zmiana druzynowego DW - summary

Śro, 6 Kwi 2005, 08:30:28 CEST

Dnia wtorek, 5 kwietnia 2005 23:14, Juna napisał:

> Decyzja KH okaze sie wiazaca.

Ja, jeśli można chciałbym wyrazić swoje zdanie, bo wcześniej jeszcze tego nie
zrobiłem...

W istocie wydaje mi się, że decyzja KH jest wiążąca, co do tego nie ma
wątpliwości, bo to Komendant Hufca mianuje drużynowego.

Moim zdaniem istotniejszy jest w jaki sposób ta sytuacja będzie rozwiązana i
kto będzie podejmował inicjatywę przy jej rozwiązywaniu. Odnosząc się do
pytań postawionych na początku:

Myślę, że drużyna miała prawo głosować na tego kandydata. Jeżeli zaszła taka
sytuacja. Na etapie głosowania i ustalania kandydatów zupełnie nie
ingerowałbym w to co robi drużyna wędrownicza.

Natomiast Komendant Hufca moim zdaniem oferując pomoc i wsparcie powinen
jednak zwrócić uwagę, że wybrana osoba nie może być w tej chwili drużynowym w
ZHP i odmówić mianowania go.

Sensowne wydaje mi się, żeby działania w kierunku zmiany tej sytuacji
podejmowała głównie drużyna. Żeby mieli okazję zrozumieć, że decycje, które
podejmują mogą być dla nich szkodliwe, a dokumenty, które zatwierdzą mogą być
od razu nieważne. Najgorszym wydaje mi się gdyby całą sytuację rozwiązała
Komenda Hufca np. proponując pieć rozsądnych rozwiązań. Raczej niech
zaproponują pomoc w szukaniu rozwiązań, a resztę pozostawiią drużynie.

I dlatego wydaje mi się, że drużyna może odwołać kogo chce i powołać kogo chce
i w konstytucji drużyny zapisać, że drużynowy może mieć 14 lat. Ale też musi
ponosić konsekwencje tych decycji i to ponosić je w sposób bezpośredni to
znaczy osobiście rozwiązywać problemy, które z nich wynikają.

Każda taka sytuacja i jej wspólne przez drużynę rozwiązanie prowadzić będzie
jak myślę do zrozumienia przez nich, że wybierać muszą dobrze, głosować tak
aby decyzja, którą podejmą służyła ich wspólnocie. A nie tylko głosować aby
pozostać w zgodzie z prawem.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec ZHP Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)