[Czuwaj] Re: Piąta Biała Służba... Moje spojrzenie

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Wto, 12 Kwi 2005, 22:45:48 CEST

Aleksander Senk napisał(a):

>Widzialem to zupelnie inaczej - moze dlatego, ze w pewnym momencie jakis
>tamtejszy strażnik wymusił na naszej czworce, zebysmy weszli za barierki i
>sie stamtad nie ruszali (co ostatecznie mialo dobrą strone, po pozwolilo
>spokojnie uczesntniczyć w naprawde niezwyklym nabożeństwie). Ale oprocz tego
>skauci troche panikowali ("nie wchodzcie za te barierki, bo zastrzelą Was
>bez ostrzeżenia" :-), a ochrona przepedzała nas z sektorow, do ktorych byl
>wstep za zwyklymi zaproszeniami...

A to dziwne, bo u nas był zupełny spokój z tym. a z ciekawości, kto was
tam wepchnął? Granatowi (polcja municypalna), czarni (carabinieri) czy
po cywilu straż watykańska?

>bez porownania z sytuacją u nas, gdzie
>mozna sie wslizgnąć nawet do sektorów VIPowskich i stanąć z finką przy pasie
>obok ambasadora USA (albo kogos podobnie waznego).

Ta finka jest wtedy najpotrzebniejszym ze wszystkich elementów wrr.
Typowy polski obraz, nie? Pamiętam jak w 99 Borowiki trzepały jedną
drużynę z ZHRu bo jeden mózg wziął ze sobą finkę na BŚ.

Z z naszym podejściem też bywa różnie... Chyba zależy to od danej osoby
która przepędza, a nie ogólnych stosunków.

>Oczywiście - tam super-VIPy siedzialy w takim miejscu, ze nikt ani nic nie
>mialo do nich dostępu :-)
>
>Poza tym - tamtejsi skauci nie interesowali sie w ogole sluzbą paramedyczną,
>na co sie nastawialismy.

Bo tym zajmowały się specjalistyczne służby i bardzo dobrze :)
Tamtejsi skauci nie zajmują się szkoleniem paramedycznym w takim stopniu
jak my. Starają się generalnie, aby program był dość zróżnicowany co
wyklucza bardzo dobre wyszkolenie w jednej materii. Od ratowania byli
ratownicy maltańscy, ratownicy czerwonego krzyża, słowem wolontariusze z
organizacji ktorych praktycznie JEDYNYM celem jest wyszkolenie
paramedyczne i służba takowa. I to dobre rozwiązanie..

Olek.... Wiesz dobrze o co chodzi s00hemu i sam to nieraz widziałeś,
przyznaj. Masz aż taki świetny wizerunek typowego gościa z HSP?

I wtedy zabrzmiała muzyka ;)

>Zwlaszcza polskich, którzy cieszyli sie na widok harcerzy.
>A juz najbardziej wzruszające byly reakcje polonii lub duchownych pelniacych
>posluge poza krajem...

I ludzi: "Ee ty mówisz po polsku, trzeba było tak od razu! No wpuść mję
za te barierkje no! No swój jesteś czy nie! Z kim ty trzymasz! No
powiedz mu że ja do żony musze no!" ;)

>S00hy! :-)
>Te kamizelki to byl straszny obciach! :-) Zwlaszcza do momentu, w którym
>ludzie z naszej grupy nie zapytali nas:
>"Co jest napisane na waszych mundurach?" wskazujac na kamizelki HSRu...
>Po tych slowach szybko sie rozebralismy i pokazywalismy nasze prawdziwe
>umundurowanie, ktore wzbudziło dużą ciekawośc (jak zwykle zresztą). Jakoś
>nikt nie dopatrzył sie tego, ze jeden mundur byl z bluzy bundeswery
>:-)

HA! Dobrze że mieliśmy te kamizelki! Dzięki temu jesteśmy widoczni na
zdjęciu, chociażby z ostatniego NUMERU WPROST. Widać w scieżkach
czerwone punkty. TO MY! :D

>Sytuacja wygladala troche inaczej i z tego co widzialem nie bylo czegoś
>takiego jak "g00rek i jego ekipa"
>:-)

Jak to nie? Zebrałem ludzi i nazwałem ich Hufiec Mokotów <rotfl>