ODP: [Czuwaj] Obrzędowość

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Wto, 19 Kwi 2005, 14:26:04 CEST

Grzegorz napisał jak zwykle bardzo ciekawie :D i rozmachem:

>Takie  spojrzenie można znaleźć w internetowej historii warszawskiej 16 WDH
>im.. Zawiszy Czarnego spisanej przez obecnego komendanta Mazowieckiej
>Chorągwi HArcerzy ZHR - dla nich wprowadzenie w latach 70-tych obozów "w
>stylu" było odgórnym wymysłem komuny, który  miał zinfantylizować
>harcerstwo, odebrać mu tradycyjny "wojskowy" klimat.

A ja własnie napotkałem nieco inne podejście - podobno to właśnie władze
w latach 70tych chciały uwojskowić harcerstwo... odbierając mu
tradycyjnie harcerski styl :)

Z broszury podziemnej z lat 80tych czytam o dwóch typach harcerstwa,
dwóch biegunach - jeden to harcerz zawsze w krótkich spodenkach i
rogatywce, drugi - beret + długie spodnie i wojskowy styl bycia. To
drugie to właśnie podobno produkt ówczesnych władz...

Jak znajdę to zacytuję więcej.

pozdrawiam i liczę na więcej odpowiedzi na temat