RE: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

grzegorz goja73 w poczta.onet.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 12:39:58 CEST

[goja73] to dobrze, że za kila wiosen przekroczę ostatni z wymienionych tu
progów, bo ręce opadają, a słów brakuje jak czytam takie pomysły,
szczególnie w zestawieniu z moją działająca wyobraźnią:
 scenka 1
20 letni komendant u prezydenta miasta, po 3-miesięcznym okresie
wyczekiwania na audiencję, ciekaw jestem waszych wspomnień jak Was w tym
wieku Was traktowano, rozmowy z młodymi komendantami nie nastrajają
specjalnie optymistycznie....
 scenka 2
tenże komendant w okresie sesji staje przed "nieważnym" zupełnie pytaniem:
studia czy harcerstwo, wybiera oczywiście harcerstwo, bo przecież tu się
wychował i tu ma przyjaciół, za kilka lat traci czynne prawo i będąc kilka
lat w plecy w stosunku do swoich rówieśników wyrusza na studia, ach.... to
mu harcerstwo pomogło wystartować w dorosłe życie... osobiście wybieram
komendanta, który najpierw skończy edukację i będzie miał czas na zebranie
choć trochę życiowego doświadczenia (może będzie miał więcej do przekazania)
 scenka 3
tenże sam komendant raz jeszcze, teraz dla odmiany zakochał się... chce
założyć rodzinę i znów dylematy, gdzie go bardziej ciągnie...
 scenka 4
(może w wolnej chwili)

nie stawiajmy sobie zatem barier, które nie prowadzą do rozwoju
organizacji...,

warto tez chyba spojrzeć, na skauting (patrzę bardziej ku zachodniej części
europy, bo wschodnia często na nas zerka), gdzie drużynowi i instruktorzy są
sporo starsi od swoich podopiecznych i działa to całkiem sprawnie i przede
wszystkim z korzyścią dla młodych ludzi

goja73
hm. Grzegorz Jurek
gg 2002518