Re: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Czw, 21 Kwi 2005, 11:59:34 CEST

> 1. Czynne prawo wyborcze powinno dotyczyc tylko osob do 30 roku
> zycia (byle wersje do 35 r.z., a u mnie w hufcu zastanawialismy sie
> czy nie powinno byc do 25 r.ż)

Nie wiem czy to z kolei jest zgodne z duchem demokracji, ale osobiście
byłbym w stanie przyjąć takie rozwiązanie.
Naprawdę powinniśmy sprawić, aby nasza organizacją stała się organizacją
młodych. I starsi, jakkolwiek mile widziani i potrzebni, mogliby skupić się
na stwarzaniu warunków dla młodych.

> 2. 50% skladów komend (i GK) powinno mieć mniej niz 30 lat.

No, to jednak chyba nie jest dobry pomysł, bo skończy się na sztucznym
wyszukiwaniu młodych do kompletu.
Lepiej byłoby wymusić zdawanie porządnych sprawozdań od dotychczasowych
komend - może jak udałoby się uniknąć sytuacji obserwowanej na ostatnim
zjeździe mojego hufca, gdzie połowa komendy nie potrafiła sama odpowiedzieć
na pytanie co zrobiła w czasie swojego działania, to ta grupa odejdzie i
zrobi miejsce...

> 3. Wedrownicy powinni mieć swoich przedstawicieli (delegatów) na
> Zjazdach hufców, chorągwi i ZHP.

Pomysł jest dobry, tylko problem może pojawić się w detalicznych
procedurach. Jak to ma wyglądać?
Z drugiej strony - może wprowadzić jednak kolegialne zarządzanie
przynajmniej częścią spraw w hufcach?
W ten sposób młodzi (bo większość drużynowych to jednakm młodzi, a można
dołączyć przybocznych na przykład) będą się na codzień wdrażać do
podejmowania decyzji i myślenia w kategoriach hufca...

pozdrawiam
Marcin Skocz