[Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

seascout w go2.pl seascout w go2.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 11:41:11 CEST

> Mam nadzieję że ci "aktywni" będą tylko obsługą techniczną Zjazdu.

A tak na marginesie... na ostatniej konferencji harcmistrzowskiej
dotyczacej wychowania w ZHP (a zarazem pierwszej konferencji
strategicznej) pojawily się nie nowe pomysly na to, by uaktywnic
udzial mlodych ludzi w zarzadzaniu organizacja.

Ja pamietam, ze w moim pierwszym Zjezdzie ZHP (w Bydgoszczy)
uczestniczylem z listy tzw. harcerzy starszych. O ile dobrze
pamietam, z naszego hufca moglismy na ten zjazd wybrac jako
delegatów 3 instruktorów i jednego harcerza starszego.

Na konferencji w celu uaktywnienia udzialu mlodych ludzi w
zarzadzaniu Zwiazkiem pojawily sie nastepujące pomysly:

1. Czynne prawo wyborcze powinno dotyczyc tylko osob do 30 roku
zycia (byle wersje do 35 r.z., a u mnie w hufcu zastanawialismy sie
czy nie powinno byc do 25 r.ż)

2. 50% skladów komend (i GK) powinno mieć mniej niz 30 lat.

3. Wedrownicy powinni mieć swoich przedstawicieli (delegatów) na
Zjazdach hufców, chorągwi i ZHP.

Co Wy na to?

Seascout

_ _ _ _ _