Re: [Czuwaj] Wędrownicy na Zjezdzie

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 13:22:55 CEST

----- Original Message -----
From: <seascout w go2.pl>
To: " Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy. " <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, April 21, 2005 12:16 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Wędrownicy na Zjezdzie

> to jak się
> dla
>
> Powtarzam... Werownicy to nasza potencjalna kadra. Wedrownicy to
> ludzi swiadomi tego co się dzieje w organizacji. Harcerz za chwile
> nie bedzie druzynowym (bo teraz ma 13 lat) i nie ma takiej
> dojrzalosci co wedrwonik. Jest na innym poziomie rozwoju. Nie
> powinny powstac listy delegatów zuchowych.

Wszystko to ladnie i pieknie, a ja nadal ponowie swoje pytanie o podstawe
prawna :) Bo ideologie, to mozna dorobic do wszystkiego i wiele teorii
niestety nie sprawdza sie w praktyce. Jesli wedrownicy mieliby uczestniczyc
w Zjezdzie, to moim zdaniem nalezalo by wprowadzic takie zmiany w statucie,
ktore by im to umozliwialy. Ale czy jest taka potrzeba? Moze zamiast tego
stworzy Rade Hufca, Rade Choragwi, gdzie Ci mlodzi wedrownicy mieli by
szanse realizacji, i tak ustawic przepisy, zeby ustalenia Rady byy wiazace
dla Komend? Tylko jest jedno ale - wiaze sie to z oddaniem czesci uprawnien
w dol, kolegialnosci, czyli oddaniem wladzy, a jak ktos kiedys powiedzial
(tow. Gomulka) "raz zdobytej władzy nigdy nie oddamy". Nikt nie lubi sie
wladza dzielic :)))

> których ta
> komendantów
> jednoznacznie
>
> I o to chodzi.

No to raczej nie predko to nastapi. Wymagalo by to zmiany zapisow
statutowych na tym Zjezdzie, a watpie, czy zbierze sie taka liczba
delegatow... :))) ktora bedzie w stanie takie zmiany przeglosowac. Dla
niektorych harcertwo jest jednym "wyuczonym" zawodem ;) Jesli by jednak sie
udalo, to zgodnie nowym statutem na Wedrownikow czekalby przyszly Zjazd, a
nie ten :)

Pozdrawiam
Viking - Szczecin