Re: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 15:01:18 CEST

----- Original Message -----
From: <seascout w go2.pl>
To: " Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy. " <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, April 21, 2005 2:40 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na
Zjezdzie

> moze odejsc
> wedrownicy
> lekko sie
>
> Pomysl z konferencji zakladal, że najpierw odpowiemy sobie na
> pytanie dla kogo ma byc ta organizacja.
>
> jesli ma być dla mlodych ludzi - to dlaczego ci mlodzi ludzie nie
> mają wplywu na ksztalt tej organizacji??
>
> Tym bardziej, że nikt nie proponował wyrzucenia z ZHP ludzi powyżej
> 30 lat. Proponowano by decyzje w swoich spawach mogli podejmowac
> ci, których te decyzje dotycza.
>
> Seascout

Czyli rozumiem - ZHP mialo bysie zmienic w organizacje mlodych i dla
mlodych. Tym samym nie bylo by  miejsca dla osob w moim wieku, ze o
starszych ode mnie nie wspomne :P Czyli co? "out"? Moze ZHR nas "przytuli"
;)))

Nie rozumiem jednego - czemu ZHP mialo by byc tylko organizacja dla mlodych
ludzi? A jaka role w niej mieli by starsi? Dlaczego, jesli by mieli w niej
byc, to nie mieli by prawa glosu? Czy organizacja dla mlodych miala by nie
byc organizacja demokratyczna? Bo jesli skupiamy ludzi przekrojowo od 6 do
99 lat (jak to ladnie gdzies jeszcze bylo do niedawna na stronach ZHP i w
roznego rodzaju folderach), to organizacja jest nie tylko dla mlodych, ale i
dla starszych. Wiec co? Ubezwlasnowolnienie starszych? Totalitaryzm,
dyktatura mlodych?

Sorki, ale tak mozna to odbierac. Moim zdaniem albo decyzje podejmuja
wszystkie kategorie wiekowe. Bo inaczej, to strach do takiej organizacji
nalezec! Howg! :)

Viking