Re: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

seascout w go2.pl seascout w go2.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 15:04:26 CEST

> Nie rozumiem jednego - czemu ZHP mialo by byc tylko organizacja
dla mlodych
> ludzi? A jaka role w niej mieli by starsi? Dlaczego, jesli by
mieli w niej
> byc, to nie mieli by prawa glosu?

No własnie na te pytania, próbowala odpowiedziec konferencja.

A Twoim zdaniem jaka powinnismy byc organizacja? Dla ludzi mlodych
czy dla wszystkich?

> dyktatura mlodych?

Idac Twoim tropem, mozna powiedziec, ze teraz tez nie mamy pelnej
demokracji. Bo ZHP liczy 140 tys. czlonków, a tylko okolo 13.000 ma
prawo wyborcze... Dyktatura instruktorów?
Więc ten trop dhu Viking idzie donikąd...

Przed wojna prawo wyborcze mieli tylko harcmistrzowie. I co? Bylo
lepiej czy gorzej? Ja nie wiem. Wszystko zalezy od koncepcji.

Moim zdaniem system wyborczy powinien być dostosowany do tego jaka
ma być organizacja. Jesli ma to być organizacja instruktorów,
którzy zapewniają czas wychowankom - to instruktorzy powinni o
wszystkim decydować.

ALe powtórze chyba po raz trzeci - trzeba zdecydowac jaka
organizacją chcemy być...

> Sorki, ale tak mozna to odbierac. Moim zdaniem albo decyzje
podejmuja
> wszystkie kategorie wiekowe. Bo inaczej, to strach do takiej
organizacji

Czyli uważasz, że zuchy i harcerze powinni uczestniczyć w Zjeździe?

Seascout