Re: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrow nicy na Zjezdzie

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Czw, 21 Kwi 2005, 20:02:55 CEST

> Ale nie o to mi chodziło.
> Chodziło mi o to ze w sytuacji okreslenia
> iz pełne prawa członkowskie
> mają jedynie osoby w wieku 16-30
> to ONI mogli by tak ustalić to to byłaby ICH
> organizacja.

Chyba tutaj leży problem, że część pisze o tym czyja powinna być
organizacja, a druga część - dla kogo.
Dla młodych nie oznacza, że tylko dla nich. Ale oni są celem działania, o
czym chyba nie należy zapominać...

> Pytanie.
> Ile osób w wieku pow. 30 lat by chciało tam pozostać
> jako "doradcy" bez realnych praw.
> ???

Prawdę mówiąc, to w większości znanych mi organizacji skautowych działa
mnóstwo starszych osób, które nie mają formalnie praw. Bo to nie jest
partia, ani związek zawodowy, tylko ideologiczna organizacja mająca na celu
wychowywanie młodych zgodnie z metodą harcerską.

> Masz na mysli np. "młodych"
> zgorzkniałych, cynicznych
> 20-30-latków ?
> Przypatrz sie innym organizacjom "młodziezowym"

Tego nie rozumiem, ale może za dużo słońca dzisiaj miałem ;-)

Pytanie jest: dla kogo jest harcerstwo?

A Ty odpowiadasz: "20-30 latkowie w organizacjach są zgrzybiali"

Fajnie (albo raczej - nie), ale co to ma do rzeczy? ;-)

pozdrawiam
Marcin Skocz