[Czuwaj] Zmiany na serwerze ZHP

Marcin Goleman marcin w wedrownictwo.net
Wto, 26 Kwi 2005, 23:46:39 CEST

>- zarządzanie FTP (dodawanie uzytklowniokow i konfigurowanie
>dostepu)
>- mozliwosc dodawania baz mysql, uzytkownikow i nadawanie uprawnien
>- katalogi na haslo
>- backup'y calego konta
>- nieograniczona liczba przekierowan w domenie @otwock.zhp.pl
>- mozliwosc zakladania i konfigurowania kont pocztowych
>- konto Catch-All

niestety Mirek, problem polega na tym ze dla niektorych to faktycznie
narzedzie, natomiast dla organizacji to takie internetowe sepuku, nie
bede rozwijal ale tak mi jakos wynika z zawodowego doswiadczenia,
niestety z ostantnimi decyzjami GKi ktore nastapily lub nastapia o
dowolnosci zakladania kont na zewnetrznych serwerach to takze gol
finansowy do wlasnej bramki w sytuacji gdy i tak juz koszty internetu w
ZHP sa hmmm wyzsze niz moglyby byc, lub moglyby byc sensowniej rozlozone

>Mi tez wiele rzeczy jeszcze nie dziala,
>ale rozumiem, ze to stan przejsciowy, wynikajacy z rozmiaru
>i rozproszenia naszych dotychczasowych internetowych zasobow.

i tu drugi niuans, nasze rozmiary zasobow sa w skali uslug hostingowych
raczej male, prowadzilem lub uczestniczylem w przenosinach zasobow
miedzy roznymi systemami i serwerami i uslugadowcami lub bylem
uzytkownikiem przenoszonym i norma jest przeprowadzenie tego w taki
sposob ze dla uzytkownika konczy sie max kilkugodzinna przerwa (w
przypadku przenoszenia tez DNSow przerwa do 24h), w przypadku klasy
takiej jak np home.pl, uzytkownik nawet nie zauwaza ze ktos cos
przeniosl a to co sie dzieje teraz i od jakiegos czasu to po prostu
porazka, a placimy raczej nie z dolnej polki cenowej za obsluge +
ostatnio jak juz wspomnial Tomek takze za administratora . ZHP juz
trzykrotnie zmienial serwery, uslugodawcow  i systemy ale Biuro GK nie
odczuwalo tego nawet jednym telefonem, teraz zdaje sie jest inaczej.

ogolnie niestety naleze od pewnego czasu raczej do opcji
reprezentaowanej przez Tomka G. i niestety niektore skutki odczujemy za
pewnien czas lub nawet nie zauwazymy ile przez takie ruchy tracimy jako
organizacja, zarowno od strony integracji i mobilnosci uslug jak i
fianansowo.

pozdrawiam,

Marcin