[Czuwaj] Zmiany na serwerze ZHP

Krzysztof Kujawski krzysiek w zhp.pl
Śro, 27 Kwi 2005, 17:10:57 CEST

Witam. Dawno nie odzywałem się na liście... ale nadszedł czas gdy trzeba coś
napisać.
Od razu zaznaczam, że wypowiadam się w swoim i tylko w swoim imieniu.
Pracuję w ZI (wcześniej w Zespole ZHP on-line) od ładnych paru lat (zdaje
się od 2000), tak więc mam porządną skalę porównawczą sytuacji.

Wypada mi się odnieść do wypowiedzi dotyczących efektów mojej pracy.

Pierwsza rzecz - kwestia działania forum. Dlaczego nie działa w tej chwili -
nie mam zielonego pojęcia.
Forum działało nieprzerwanie od czerwca 2002, bez awarii, która wymuszałaby
jego wyłączenie. Włożyłem w nie sporo pracy, a jeszcze więcej nerwów
związanych z administracją.
Nie będę dyskutował o wyższości rozwiązań - ten temat był już kiedyś
poruszany.

Druga rzecz - Centrum CMS.
O wyższości rozwiązań też była już dyskusja. Jedyne o czym chcę napisać to
kwestie rozwoju.
Zgadzam się z tym, że nad tego typu projektem powinien pracować zespół
progamistów. Tylko skąd taki zespół wziąć?
Przez większość czasu działania ZI (tak za kierownictwa caesara jak i
Marcina G.) składał się z ok 5 osób (wiem Marcin, że często było mniej),
zauważcie jednak, że członkowie ZI to nie tylko programiści.
Dlaczego rozwój CMSa stracił na dynamice? Bo praca w ZI przestała być dla
mnie motywująca, a często rodziła frustrację. Wiecie ile problemów stwarza
serwer w firmie SISCO, a praca w warunkach notorycznej awarii jest nie do
zniesienia (szczególnie gdy jeszcze zgłaszając problem szefowi ZI czy SISCO
spotykam się ze zdziwieniem i stwierdzeniem 'u mnie wszystko działa').

Napisałem przez pięć lat na prawdę sporo, budując przy tym (przynajmniej do
IX.2004, bo później na wizerunek nie miałem już wpływu) wydaje mi się, że
pozytywny wizerunek Zespołu ZHP on-line. W tej chwili z tego budowanego
wizerunku nie ma co zbierać. Podobnie jak Marcina boli mnie to, że po latach
starań o integralność internetu ZHP ,będzie on ulegał rozproszeniu -
niestety rozumiem też ludzi przenoszących swoje serwisy poza serwer ZHP.

Ze swojej strony mogę zapewnić, że wszelkie usterki w CMSie na którym oparte
są strony jednostek GK, powstałe podczas 'zmian na serwerze' zostaną
usunięte. Nastąpi to jednak dopiero w chwili gdy odzyskam dostęp do konta
(tak to niestety wygląda).

pozdrawiam
Krzysztof Kujawski
autor Centrum CMS, członek ZI GK ZHP