[Czuwaj] Zmiany na serwerze ZHP

Witold Węgorkiewicz witek w harcerstwo.net
Śro, 27 Kwi 2005, 18:00:24 CEST

: Z doświadczenia wiem (badania przeprowadzane
: na studiach), że CMS`y opensource posiadają
: wielkie dziury w bezpieczeństwie.
[...]
: Niezależnie czy mówimy o Mambo 4.5.x,
: PhpNuke 7.x czy PostNuke 0.7.2.x.
: Dlatego wolę jedną osobę piszącą swój CMS
: od podstaw, bo bardziej mogę mu zaufać.

Nie wiem jakie badania robiłeś na studiach, ale moja wiedza podpowiada mi
coś wprost przeciwnego.

Na narzędziach open-source są obecnie oparte zupełnie poważne rozwiązania.
Co więcej, powszechna opinia ekspertów z którą ja się zetknąłem jest taka,
że narzędzia OS są bezpieczniejsze od zamkniętych narzędzi kompercyjnych.

Wielkie organizacje, mające (w odróżnieniu od ZHP) wielkie środki na
tworzenie wielkich systemów - korzystają jednak z PHP Nuke / PostNuke /
Mambo. Mówię o firmach takich jak Polkomtel, Era, czy CU. Zajrzyjcie na ten
przykład na www.xybermech.pl. Do budowy tego serwisu wykorzystano PHP Nuke.
BTW - xymermechy zostały stworzone przez dawnych harcerzy i instruktorów
ZHP, gdyby ktoś chciał się dowiedzieć. Przynajmniej trzech z czterech
właścicieli i wykonawców tej gry wywodzi się z harcerstwa - Borys, Grzesiek
i Wojtek ;-)

Wydaje mi się, że polityka wyważania otwartych drzwi jest zwyczajnym
martnotrawieniem zasobów. Jest cała masa rzeczy które mogłyby zostać
zrobione z pożytkiem dla harcerstwa w czasie, kiedy nasi developerzy piszą
własnego CMS'a.

Biorąc pod uwagę powyższe - popieram opinię Górka na temat peżotek i
ferrarich. Z tą różnicą, że nie uważam Mambo za ferrari ;-)

Pozdrawiam,

Witek