Re: [Czuwaj] Podstawowe informacje = Re: Wędrownicy na Zjezdzie

Czw, 28 Kwi 2005, 16:54:13 CEST

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, April 28, 2005 4:12 PM
Subject: ODP: [Czuwaj] Podstawowe informacje = Re: Wędrownicy na Zjezdzie

Pewnie tak... jak dla mnie kolejna rzecz dla usprawnienia funkcjonowania
ORGANIZACJI bez podejmowania zasadniczych zmian dostosowujących strukturę do
wymaganych procesów. Kilka haseł i tyle.

Przy dalszym zaniedbywaniu zagadnień RUCHU.

Ale może się mylę... mam taką skromną nadzieję...

Dominik Jan Domin

PC===========================
Gdyby to była jedynie"kolejna rzecz" to pewnie bym sie nawet nie
zainteresował
gdyby nie.....
Ale powtórzmy:

> Dlatego właśnie rozpoczynamy realizację projektu projektu "Młodzi
Wyborcy".
> Jego celem jest (...) doprowadzenie do stanu,
> w którym każda ważna decyzja dotycząca Związku Harcerstwa Polskiego
> będzie podejmowana przy współudziale wędrowników i młodych instruktorów.

Co to znaczy "młodych instrutorów" bo jesli w wieku do 25 lat
to co ze starszyzną w wieku 18-25 lat (no i starszą)

> Spośród uczestników warsztatów, część będzie miała możliwość
> uczestniczenia w XXXIII Zjeździe ZHP w charakterze obserwatorów.

Co prawda "wszystko" ma być kiedyś "na stronie" ale .....

> Mamy nadzieję, że ich obecność na zjeździe pozytywnie wpłynie na decyzje
> podejmowane przez delegatów oraz, że głos młodej części ZHP
> będzie w końcu słyszalny przy kreśleniu wizji Związku na kolejne lata.

Ciekawe co delegaci powiedzą na ten zamiar "wpływania" na nich
przez "obserwatorów".
Rozmawiałem już z kilkoma potencjalnymi delegatami
i wyszło na to ze postrzegają to jako próbę manipulacji.

> Każde takie spotkanie podsumowane będzie w przyjętym przez
> uczestników stanowisku.
 (....)
> Fora będą organizowane przy okazji dużych, ogólnopolskich imprez
> harcerskich takich jak na przykład Zlot Drużynowych,
> Wędrownicza Watra, czy Rajd Świętokrzyski.

To mi trochę przypomina "myki" z "reformą" metodyczną.

> Ostatnie Forum Młodych zostanie zorganizowane w czasie trwania Zjazdu ZHP,
> dla obserwatorów obecnych na Zjeździe.
> Będzie to dla młodych ludzi okazja to zajęcia stanowiska wobec wydarzeń
> mających miejsce na Zjeździe.

Jak to stwierdził jeden ze wspomnianych "potencjalnych delegatów":
".....po Zjeździe, to kazdy z nas może sobie zajmować
stanowisko wobec wydarzeń, do woli....."
Stad pytanie czy aby na pewno chodzi o PO, czy o W TRAKCIE ?

> Niewątpliwie obok Zjazdu jednym z kulminacyjnych punktów projektu będzie
> konferencja zorganizowana w czasie II Ogólnopolskiego Zlotu Drużynowych.
> Będzie to wydarzenie adresowane do dużej liczby młodych instruktorów,
> które w zamyśle ma stać się ważnym elementem przedzjazdowej dyskusji
> na temat przyszłości ZHP. Zorganizowana ona zostanie
> w formie dyskusji panelowej z udziałem władz ZHP oraz instruktorów
> kandydujących do objęcia najwyższych funkcji w Związku.

A są już tacy ?
Czy wiadomo kto kandyduje do
"....objęcia najwyższych funkcji w Związku...."
Dlaczego dopiero w sierpniu ?
Niech teraz sie ujawnią
;-)  ;-)  ;-)

> Liczę, że wspólnie wypracujemy nowy sposób na angażowanie wędrowników i
> młodych instruktorów w działalność Związku Harcerstwa Polskiego.

Nic nowego. To już było. I jak sie skończyło ?

> Nasza organizacja jest organizacją młodzieżową,
> więc konsultowanie, wdrażanie i ewaluowanie zmian w niej zachodzących
> powinno się odbywać przy współudziale młodych ludzi.

No właśnie "organizacja młodziezowa"
Wedrownicy i "młodziezowi" instruktorzy to 1/6
a 5/6 to dzieci i "starzy" instruktorzy
Czyli to jest "organizacja młodzieżowa" ???

Skoro "...powinno się odbywać przy współudziale...."
wędrowników to dlaczego bez starszyzny i seniorów ?

Czesław