[Czuwaj] Waski fragment wrazen z Eurojamu

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 18 Sie 2005, 09:40:24 CEST

From: "Iwona Jakimowicz" <ijakimowicz w wp.pl>

> Czasami tak sobie mysle, ze nasi instruktorzy to nie zyja jak nie
>  znajda jakies afery ;)

Oooo, Iwono!
Widze, ze masz zamiar zdeprecjonowac osobe, ktora takie wrazenia wyslala..
Przykre to i nie do konca zrozumiale...

> 1. przykre, ze to jedyne wrazenia z eurojamu, ktory byl bardzo
> udana impreza

Nie wiem, czy zauwazylas w moim liscie fragment:
"Jako pewna ciekawostke, newsa mozna by rzecz, chcialbym podrzucic na liste
fragment, generalnie bardzo pozytywnych, wrazen z Eurojamu dokonanych przez
znajomego instruktora, członka IST"

Nie wiem tez, czy zauwazylas znaczki [...] i [...] na koncu i na poczatku
cytowanego fragmentu. Przyjelo sie tak oznaczac fragment wiekszej calosci
tekstu...

> 4. kazdy instruktor tego zwiazku powinien miec wiedze nt.
> skautingu i zdawac sobie sprawe, ze na tego typu imprezach
> alkohol jest dostepny

Jak mniemam, instruktor ow znal skauting na tyle, ze wiedzial iz tamtejsze
Prawo Skautowe nie zabrania skautom ani picia, ani palenia.
Co innego jednak zdziwienie mlodej osoby, ze alkohol i papierosy jest na
takich imprezach tak powszechne, latwo dostepne, a wrecz sprzedawane w
zlotowych sklepach.
To zdziwienie to chyba nic nienormalnego? Co innego wiedza o zasadach, a co
innego zobaczenie realizacji tych zasad w praktyce.
Zwlaszcza - ale to juz moj komentarz - gdy sie slyszy u polskich
przeciwnikow nakazu abstynencji, jaka to kultura picia jest na zachodzie i
jak to zniesienie nakazu abstynencji w Polsce wcale nie spowoduje tego, ze
na obozach czy wyjazdach bedzie mozna pic...

> 5. dziwi mnie, ze oburzony instruktor wydawal zetony na piwo
> innemu - przeciez mogl tego nie zrobic

1. Skad wiesz, ze ostatecznie wydal? Ja tego nie wiem, a we fragmencie nic o
tym nie bylo...
2. Nawet jak wydal - sorry, to jego obowiazek. Jak sobie wyobrazasz to "mogl
tego nie robic"? Co Cie tu dziwi?
3. Dlaczego skupiasz sie na mlodym instruktorze pracujacym w sklepiku, a nie
na tych, ktorzy przychodzili po zetony na piwo?

> 7. instruktor pijacy moze zdazyc sie wszedzie, ale to nie znaczy,
> ze trzeba za to szkalowac cala impreze i pozostalych jej
> uczestnikow - niestety mamy takie czarne owce

A gdzie zauwazylas takie szkalowanie?

> 8. dlaczego potraficie tak wszystko splycac?

Kto? I co?

Ciezko na sercu sie robi, gdy czytam takie maile jak Twoj, Pigwo.
Widac duzo zlej woli w komentowaniu.

Jezeli uwazasz zlot za udany i warty promowania (w czym na pewno sie
zgodzicie z moim "informatorem"), to pisz o wielu udanych inicjatywach,
przedsiemwzieciach, klimacie itp. A nie zaprzeczaj czemus co bylo, atakujac
i podwazajac w nieuczciwy sposob wiarygodnosc jednego z instruktorow.
To taka praktyczna realizacja zapoznanej zasady pozytywnosci :)

pozdrawiam
olek