[Czuwaj] Waski fragment wrazen z Eurojamu

Czw, 18 Sie 2005, 11:32:11 CEST

---- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, August 18, 2005 9:40 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Waski fragment wrazen z Eurojamu

> Jak mniemam, instruktor ow znal skauting na tyle, ze wiedzial iz tamtejsze
> Prawo Skautowe nie zabrania skautom ani picia, ani palenia.
> Co innego jednak zdziwienie mlodej osoby, ze alkohol i papierosy jest na
> takich imprezach tak powszechne, latwo dostepne, a wrecz sprzedawane w
> zlotowych sklepach.
> To zdziwienie to chyba nic nienormalnego? Co innego wiedza o zasadach, a
> co
> innego zobaczenie realizacji tych zasad w praktyce.

E tam...

Był kiedyś taki jeden bardzo dziwny druh, który choć nie miał w Prawie
Skautowym zakazu picia i palenia, to:
- był przeciwny piciu i paleniu przez skautów;
- nie dopuszczał myśli, ze na imprezie skautowej można by sprzedawać alkohol
i papierosy;
- a z innej strony był przeciwny wprowadzaniu do Prawa Skautowego zakazu
picia i palenia.

Ja też jestem dziwny i zdanie tego dziwaka jest dla mnie drogowskazem.
Dlatego coraz częścej zastanawiam się, czy ZHP i harcerstwo w ogóle jest dla
mnie organizacja i ruchem... bo chociaż stawiają tego dziwaka na piedestale,
to mają w głebokim poważaniu jego słowa. A ja, jako dziwak, na odwrót.

DJD

PS. Ten dziwak to oczywiście B.-P.