[Czuwaj] Quo Vadis mundurku

Pią, 19 Sie 2005, 10:48:06 CEST

----- Original Message -----
From: "Iwona Jakimowicz" <ijakimowicz w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, August 19, 2005 8:05 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Waski fragment wrazen z Eurojamu

> większość zdjęć to fotki z zajęć a w nich nie uczestniczyło się w
> mundurach z przyczyn praktycznych
> le mamy oczywiscie tez i mnostwo zdjec mundurowych ;)

Dawno dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma lasami, za siedmioma
morzami
był  sobie dziwny pan, który chciał, aby jego chłopcy nie wywyższali się
jeden nad drugiego strojem, ale przeciwnie - mieli tani i praktyczny strój
do harców.
Tak powstał mundur skautowy.

A teraz: nie uczestniczyło się w zajęciach z przyczyn praktycznych. To samo
słyszę od instruktorów z choćby mojego hufieca - z przyczyn praktycznych
mundurki ubraliśmy dopiero na zakończenie, na apel... To samo słysze z całej
Polski - mundur nie służy do harców... Przepraszam, zatrzymałem się w
rozwoju na Bi-Pi, Małkowskim, Schreiberze i Piaseckim. Kto mi teraz
wytłumaczy, jak to jest obecnie, w XXI wieku?

Zastanawiam się - do czego OBECNIE, w metodzie harcerskiej względnie
metodykach poszczególnych poziomów - służy mundur harcerski.

Bo osobiście - coraz mniej widzę sensu jego posiadania, i wydawania + / -
100 zł na komplecik ubranka pokazowo - apelowego.

Drodzy instruktorzy, czytacze tej listy:

DO CZEGO OBECNIE SŁUŻY MUNDUR HARCERSKI? Jakie jest jego przeznaczenie
metodyczne?

Już wiem, że nie do harców. Już wiem, że nie do wyrównywania wyglądu i
statusu majątkowego. A zatem - do czego?

DJD