[Czuwaj] etaty było: Zjazd-Komendy Choragwi

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Pon, 5 Gru 2005, 14:46:46 CET

| Czlonkiem Rady Naczelnej i Rady Choragwi nie może być pracownik etatowy
ZHP.

| A jeśli to jest ktoś pracujący nie na etatcie, tylko oficjalnie
| "społecznie", czyli na umowę - zlecenie lub inną?
| Pozdrawiam.
| Anka Miszczak
| Hufiec Szczecin

Odpowiedź na to pytanie była udzielona na zjeździe: chodzi o umowę z
kodeksu pracy - czyli umowę o pracę, nie zaś o umowy cywilnoprawne
(zlecenia czy o dzieło).

Mi w tym przepisie nie podoba się co innego: że jest mało skuteczny, bo
łatwy do obejścia. Bowiem wielu hufcowych ma etaty w gminie czy w mieście.
A poza tym sporo osób może łatwo pozbyć sie problemu, kiedy zostanie
zatrudnionych czy w spółce, czy w fundacji "okołoharcerskiej". Przecież
nawet jeśli ZHP na w spółce 100% udziałów albo jest fundatorem fundacji,
to przecież mamy do czynienia z inną osobą prawną, a więc przepis o
pracowniku ZHP nie ma zastosowania.

Jeszcze jedno: pod to nie podlegają także ci "społeczni", którzy nie mają
umowy o pracę, ale dostają czasem wielotysięczne "ryczałty" za samochód,
za komórkę itd.

GC