[Czuwaj] Zjazd-Komendy Choragwi

Radek Topolski r_topolski w poczta.onet.pl
Wto, 6 Gru 2005, 10:52:02 CET

From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>

>Gdy ostatnio zapytalem komendanta stolecznej czy bierze kase ze swoja
>prace
>i ile, to mi odpowiedzial i nie ma powodu by robic z tego tajemnice. Gdy go
>zapytalem "ile wyciaga z tzw. Ryczaltow", to tez mi odpowiedzial.

Kto jak kto - ale instruktorzy jednostki maja oczywiście prawo wiedzieć jak
wydawane są ich pieniądze :-)

>Nie robmy tajemnic z tego kto ile zarabia, jeśli to sa normalne stawki.
>Jak będę chcial kandydowac na komendanta choragwi to musze wczesniej
>wiedziec, czy mogę utrzymac rodzine z tej kasy.

Możesz to sprawdzić:

http://www.komunikaty.zhp.org.pl/2003/lipiec/regulamin%20zatrudniania-dzilanosc_statutowa.doc

Nie bardzo jednak wiem jak do tabeli zaszeregowania podanej w tym dokumencie
mają się przepisy art.9 ustawy o działalności pozytku publicznego.
Artykuł ten mówi o tym że w przypadku gdy wynagrodzenie osób fizycznych z
tytułu wykonywania statutowej działalności odpłatnej lub nieodpłatnej
przekracza 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego -
działalność ta staje się juz zwykłą działalnością gospodarczą i oczywiście
podlega już odpowiednio innym przepisom.

Artykuł ten stwierdza równiez że przez wynagrodzenie rozumie się:
Wynagrodzenie z tytułu świadczenia pracy lub usług, niezależnie od sposobu
nawiązania stosunku pracy lub rodzaju i treści umowy cywilnoprawnej z osoba
fizyczną.
Nie można również prowadzić odpłatnej działalności pożytku i działalności
gospodarczej w odniesienu do tego samego przedmiotu.
(Robimy dwie akcje letnie - "statutową" i "komercyjną" czy jedną. Jeśli nie
odprowadzamy VAT-u na normalnych zasadach to zapewne tylko "statutową".)

Trudno powiedzieć czym kierowała się GK zatwierdzając tabelę wynagrodzeń
pracowników działalności statutowej w której maksymalna stawka wynagrodzenia
wynosi 7000 zł - biorąc pod uwagę fakt iz było to dwa miesiące po
wprowadzeniu ustawy o dz. p.p.

>Wiec teraz zapytam wprost: (pytanie do osoby kompetentnej)
>- Ile zarabia najlepiej i najgorzej zarabiajacy komendant choragwi?
>- Ile zarabia Naczelnik i czlonkowiw Glownej Kwatery?
>- Ile i czy zarabia Przewodniczacy?

Obawiam się że ZHP jeszcze "nie dojrzał" do ogłaszania takich danych. Obym
sie mylił :-)

radek