[Czuwaj] Zjazd-Komendy Choragwi

Radek Topolski r_topolski w poczta.onet.pl
Wto, 6 Gru 2005, 11:06:43 CET

From: "Mateusz Moryto prv" <mateuszmoryto w interia.pl>

> Radek napisał:
> "Jeśli pobiera jakieś pieniądze od ZHP poza zwrotem kosztów za samochód
itd.
> (do określonego ryczałtu) - jest pracownikiem ZHP."

Oczywiście - jest to pewne uproszczenie - pisałem o tym więcej. Faktem jest
jednak że o istnieniu stosunku pracy świadczy "zatrudnienie w określonych
warunkach - bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy".

To w odpowiedzi na zdanie które padło na zjeździe że "pracownik" to osoba
zatrudniona na podstawie umowy o pracę a nie umowy cywilnej.
To też tylko pewne uproszczenie.

Można zadać sobie jednak pytanie jaka była intencja "ustawodawcy" - czyli
zjazdu. Co powinna zrobić np. Rada Naczelna, gdy w pewnym momencie sąd pracy
wyda orzeczenie w stosunku do jednego z jej członków który wykonuje dzieło
lub zlecenie na rzecz ZHP o "istnieniu stosunku pracy", czy RN powinna
unieważnić jego mandat ?

radek