Re: [Czuwaj] Pracownicy etatowi ZHP było Re: Zjazd-Komendy Choragwi

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Wto, 6 Gru 2005, 16:25:18 CET

> Wedle spisu 2005 mamy:
> 246 pracowników etatowych- 1,6%  i 120 dodatkowych 0,8%
> :(
I ktoś jeszcze się dziwi że kadencyjność jest problemem związku ?
> hm. Bartek Szumski HR

Tak. Ja uważam. Zwłaszcza, że kadencyjność do ilości pracowników etatowych
nijak się ma. ZHP zatrudnia szfów biur, obsługę baz itp. Ww liczba nie
odnosi sie wyłącznie do komendantów hufców jak tu próbuje druh sugerować.
Ta liczba nie odpowiada w przeliczeniu nawet 1 etatowi na hufiec.

Dziś dla prawidłowego prowadzenia hufca, spowodowania by był on na co dzień
dostępny dla harcerzy, rodziców itp. Funkcjonowanie bez choćby stażysty czy
pół etatu to sztuka, która uda się niewielu. Państwo i prawo nakładajana ZHP
tak wiele obowiązków, że naprawde trudno temu sprostać. A nie kazdy może
sobie pozwolić jak np. ja  na wyłącznie społeczną służbę.
SW