[Czuwaj] Skladki i Ordynacja Wyborcza ZHP

Tomasz Werner twerner w igf.edu.pl
Pon, 12 Gru 2005, 16:11:24 CET

On 10 Dec 2005 at 17:12, Jerzy Łukaszewicz wrote:

> Ja mam pytanie związane z przyszłą ordynacją wyborczą.
> -------
> § 41
> [...]
> 2. Podstawą do określenia liczby delegatów wybieranych na zjazdy
> chorągwi i Zjazd ZHP jest liczba członków hufca, którzy opłacili
> składki członkowskie albo zostali zwolnieni z obowiązku ich płacenia
> uchwałą Rady Naczelnej ZHP. ------- Jak wiemy składka wędruje
> stopniowo: 1. Członek wpłaca do kasy hufca 2. Hufiec odpowadza część
> do chorągwi 3. Hufiec odprowadza część do GKi. Który stopień będzie
> [...]

Wg mnie w statucie mowa wylacznie o oplaceniu skladek czlonkowskich
 nawet nie o przekazaniu ich do hufca.
Czlonek ZHP oplaca je do druzyny (harcerz) lub do hufca (instruktor z
przydzialem do hufca). Ordynacja nie moze uzaleznic liczby delegatow
od zadnych innych czynnikow (jak przekazanie do hufca, choragwi lub
GKa), bo nie ma do tego delegacji. Taki zapis jest bardzo trudny do
wyegzekowania i nieprecyzyjny.
Niestety zaden dokladniejszy zapis nie wplynal do komisji statutowej
zjazdu wiec zostala propozycja GK.... a zjazd ja przeglosowal :-(
Mam nadzieje ze RN stworzy ordynacje zgodna z regulami tworzenia
prawa w tym kraju.... i uzna nadrzednosc statutu....
Tomasz Werner