[Czuwaj] WOSM, nasz wizerunek

Aleksander Senk senk w post.pl
Wto, 1 Lut 2005, 17:25:40 CET

From: "Radek Topolski" <r_topolski w poczta.onet.pl>

> W zasadzie Olku - mógłbym podpisać się pod tym obiema rękami.

Bardzo mi miło!
:-)

> Choć czasem
> warto obserwować zachodni  skauting - szczególnie w takich sprawach jak
> sprawne zarządzanie organizacją, miejsce dorosłych w ruchu, pozyskiwanie
> środków i cała sfera "stwarzania warunków do działania".
[ciach]

Wierzę, ze warto. Moze tego nie doceniam, bo nigdy mnie to zbytnio nie
fascynowalo, ale wierzę.

Jednak bede podkreslał/upierał się, ze trzeba miec swiadomość odrębności i
specyfiki ruchu harcerskiego względem skautingu, swiadomosć specyfiki
sytuacji ZHP w Polsce i w ogóle swiadomość historii, specyfiki oraz
mentalnosci Polski i Polaków.

Dopiero mając swiadomosc tego wszystkiego i akceptację dla owej specyfiki i
odrębności harcerstwa polskiego mozna probowac adaptować cudze rozwiązania.
Adaptować, czyli zaszczepiać odpowiednio przerobione.

Jeżeli ktos nie bedzie miał tej swiadomosci inności Polski, jezeli poczucie
odrębności i specyfiki harcerstwa polskiego bedzie traktowane jako bufonada
i wywyższanie się, jako tworzenie sztucznych podziałow, to wtedy czerpanie z
zachodnich wzorców będzie - moim zdaniem - przynosiło nam szkody.

pozdrawiam
olek