[Czuwaj] WOSM, nasz wizerunek

Radek Topolski r_topolski w poczta.onet.pl
Wto, 1 Lut 2005, 16:52:31 CET

From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> Poznawanie rozwiazań innych organizacji i srodowisk skautowych jest dla
mnie
> wartosciowe o tyle, o ile pomysly te da sie zastosować w naszym ruchu.
>
> A obserwuje jakies niesamowite uwielbienie dla "skautingu" i ciagle
> argumenty, ze my jestesmy zli, bo jest u nas inaczej niz u skautow
> zachodnich..
> Zaskakuje mnie to i znie..chęca bardzo. I to nie tylko dlatego, ze
skauting
> swiatowy jest bardzo zroznicowany. Odnajduje w takich argumentach jakies
> kompleksy i jakąś niezgodę na idee naszego ruchu.
> [...]

W zasadzie Olku - mógłbym podpisać się pod tym obiema rękami. Choć czasem
warto obserwować zachodni  skauting - szczególnie w takich sprawach jak
sprawne zarządzanie organizacją, miejsce dorosłych w ruchu, pozyskiwanie
środków i cała sfera "stwarzania warunków do działania".
Nawet jako były przedstawiciel "etatowego betonu" muszę stwierdzić że coś
mocno pociągającego dla nas w tych rozwiązaniach jest.

Radek