[Czuwaj] WOSM, nasz wizerunek

Aleksander Senk senk w post.pl
Wto, 1 Lut 2005, 19:20:47 CET

From: "g00rek" <g00rek w wp.pl>

> Czy ktoś to neguje? Nie.

Wprost juz nie, od czasow mojej dluzszej analizy :-)

Natomiast w retoryce tak to wlasnie wyglada.

> Istnieje wiele ruchów nawiązujących do skautingu, które znacznie
> odbiegają od pierwowzoru BP. Ale nie wszystkie należą do WOSM.
> Członkostwo w WOSM oznacza zgadzanie się z pewnymi poglądami. I jeśli
> rzeczywiście skauting wg WOSM to organizacja której wykrzywianie w
> militarny sposób jest antytezą skautingu, to chyba warto z tego
> wyciągnąć wnioski...

Zdaje sie, ze WOSM troche ma troche wezsza definicje organizacji skautowej.

A reszta - to juz prady ideowe wewnatrz WOSM. tzw. demokracja ;-)

> I powtórzę po raz kolejny również podpisując się pod dużą częścią
> postu Radka - nie neguję wcale elementów "romantycznych" w
> patriotyzmie. Mówię tylko o proporcjach.

Zauwazylem:
>Mnie
>wydaje się, że znaczna część drużyn tkwi w harc-romantyźmie a czas już
>chyba przejść do co najmniej harc-pozytywizmu.

pozytywizm odrzucal romantyzm.
:-)

> Pamięć tak. Warty - tak. Itd. Ale przede wszystkim patriotyzm aktywny,
> nastawiony na przyszłość i nie tylko na wychowanie duchowe!

No to co proponujesz?
Bo...

> Patriotyzm z którego Polska będzie miała NAMACALNE korzyści. A nie
> dobrze myślących o niej i o potomnych obywateli.

...bo moj patriotyzm wlanie o tym mowi.

pozdrawiam
olek