[Czuwaj] WOSM, nasz wizerunek

Przemysław 'Chaber' Chabros chaber w uznam.net.pl
Śro, 2 Lut 2005, 09:02:53 CET

On Wt Lutego 1 2005, 18:49, g00rek napisał(a):

> I tak większość naszych poczynań, w szczególności tych patrioztycznych
> to takie romantyczne podejście do sprawy. Nic konkretnego z tego nie
> wynika, ale jakie to CHWALEBNE. Wszystkie apele, warty, kominki,
> oczyty, pamięć, pamięć, pamięć, przeszłość, pamięć.
>
> Nie neguję. Ale ile tego? Dla mnie mniejszość. Bo ja stawiam na
> patriotyzm praktyczny. Patriotyzm dający coś więcej poza odczuciami
> duchowymi.

Ale ile tego? U mnie deprsja w moim środowisku (hufcu) czułbyś się jak w
raju. Komników zero, na święta trzeba ludzi prosić żeby przyszli,
kobatanci piszą pisma że fajnie by było, jak by się ktoś pojawił.
Bohaterowie drużyn są fajni bo można o nich mowić ale tylko tyle dlaczego
są na plakietce. Ale za to służby czy to zbiórka WOŚP czy inne formy byle
było o niej głośno była trendy lub żeby była taka gdzie można się wygłpiać
do woli broń-boże pracować jakoś. Nie mowie że tak jest wszędzie - tylko
że jest i tak ...

A co do pamięci. Jak mnie pamięć nie myli :) Całość trwania naszego ruchu
opiera się na pamięci. Jak i naród trawa bo częscią składową jego jest
pamięć historyczna czyli kto my? i skąd pochodzimy ? (najważnieszymi
skłanikami są od XXw.: ludność, terytorium, uznanie na arenie
międzynarowodej, inne czynniki (np; jeżyk, czy pamięć historyczna).
Harcerze z 20-lecia byli zapatrzeniu w Powstańców Listopadowych, Harcerze
w PRL-u zaparzeni w Szaro Szeregowców. Lata 90 powrót do korzeni ...
zmierzam do tego że ta cała pamięć choć bym nie wiem jak kombinował
powoduje że ruch jest spójny i idzie do przodu (no może po za wyjątkami
osobowymi albo rozmałowymi bo jedni uważają (pamietają) że ktos był-jest
taki jaki był ;P.

I na koniec ja też podpsiuje się pod tym co było mowione tak jak olek inni
o skautkingu, naszej polskości itp. I nie wyznaje chorych rowiązan tylko
polskich i praktycznych czyli harcerskich.

Chyba troche chaotycznie ale ... dacie rade dojść ;)
--
Pozdrawiam i Czuwaj!

pwd. Przemysław "Chaber" Chabros HO
Drużynowy