[Czuwaj] Konkurs - o systemie

Wto, 15 Lut 2005, 12:14:30 CET

----- Original Message -----
From: "seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, February 14, 2005 8:55 PM
Subject: [Czuwaj] Konkurs - o systemie

> W mojej chorągwi, komenda kilka miesięcy po Zjeździe w ciszy gabinetu
> napisała strategię rozwoju chorągwi, nie konsultując tego z szerokim
> gronem instruktorskim - taka demokracja.

Czyżby Wasi delegaci zapomnieli że to zjazd
"...przyjmuje program rozwoju chorągwi...." ?

> Demokracja gdzieniegdzie kończy się po zakończeniu obrad Zjazdu
> i wyprowadzeniu sztandaru. Przecież komendant chorągwi mógł
> nie pytając nikogo o zgodę mianować na to stanowisko,
> kogo tylko chciał...

Mógł. Jeśli komendzie było to obojętne.

> Piszę tu o tym, dlatego, że bardzo mi się nie podoba obecny w ZHP
> system wodzowski zarządzania organizacją
> (nieobecny chyba w żadnym stowarzyszeniu w Polsce
> i na pewno w żadnym stowarzyszeniu skautowym w Europie).
> Nie podoba mi się, że wódz pochodzący z namaszczenia Zjazdu
> może wszystko, nie podoba mi się, że nie ma procedur,
> które pozwalałyby instruktorom wplywać na bieżące rzeczy
> takie jak wybór ksztalceniowca czy namiestnika.
>
> System jest zły.

Na pewno nie idealny. Ale jak to już napisałem
bardzo, bardzo wiele zależy od komendy,
bo ona jako "zarząd" ma dość "narzędzi"
aby skłonić komednadta do sensownych działań.

Tyle że z tym wybieraniem komend przez zjazdy
to bywa baaaaardzo "róznie".

Czesław