[Czuwaj] podziekowania za 1%

Piotr Kołodziejczyk admiral w kolodziejczyk.waw.pl
Pią, 7 Sty 2005, 13:20:49 CET

"togro" <togro w togro.pl> napisał(a):

> I tu jest potrzebna definicja "przetwarzanie danych".
> Moim zdaniem wyslanie podziekowania nie jest przetwarzaniem danych.

Z całym szacunkiem, ale tu nie jest potrzebne Twoje zdanie, tylko zdanie
ustawy ;-).
Dlatego lepiej zajrzec np. na http://www.giodo.gov.pl niz denerwowac sie na
wszystkich wokol.
Wysylanie podziekowan spelnia kryteria "przetwarzania danych" - gdyz:
art.7.pkt 2)przetwarzaniu danych - rozumie sie przez to jakiekolwiek
operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie,
przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostepnianie i usuwanie, a
zwlaszcze te, ktore wykonuje sie w systemach elektronicznych.
Uprzedzajac kolejny problem: fakt, ze zwracasz pieniadze, ktore sie Tobie
nie naleza panu X, nie podlega ustawie, gdyz art3a. mowi, ze nie stosuje
sie ustawy do osob fizycznych, ktore przetwarzaja dane wylacznie w celach
osobitych lub domowych.

Generalna zasada jest taka, ze potrzebna jest zgoda (nie ma zgody
domniemanej! art7 pkt 5)). Ale jesli przetwarzanie wynika np. z realizacji
umowy, gdy osoba, ktorej dane dotycza jest strona (art.23 ust1 pkt3), to
zgoda nie jset potrzebna.
W naszym przypadku zadnej umowy na dotacje/podziekowanie nie zawieramy ;-).

Czyli kicha :(.
Jedyna nadzieje widze w art. 2.ust3.:"W odniesieniu do zbiorow danych
osobowych sporzadzanych doraźnie, wyłącznie ze względów technicznych,
szkoleniowych lub w zwiazku z dydaktyką w szkolach wyższych, a po ich
wykorzystaniu niezwłocznie usuwanych albo poddanych anonimizacji, mają
zastosowanie jedynie przepisy rozdziału 5." (o zabezpieczeniach danych).
Tylko czy podziekowanie jest "wzgledem technicznym" :-/?

Moim zdaniem i tak lepiej bedzie, gdy kazde dziecko w imieniu swojej
druzyny podziekuje swoim rodzicom. Poza tym jesli rodzic wplaca na rzecz
druzyny, to przeciez z mysla o tym, ze to idzie posrednio na dziecko. I ja
bym na takie podziekowane powiedzial: "wy mi tu nie slijcie spamu, tylko
zajmijcie sie dobrym programem i bla bla bla..." A jak ktos nie ma dziecka
w druzynie...? Niech wplaci na PAH, Caritas ;).

Pozdr.,
Admiral

--
Piotr Kołodziejczyk