Re: [Czuwaj] Uprawnieni do udziału w zjazdach hufca z głosem decydującym...

czarna13 w alte.pl czarna13 w alte.pl
Pon, 10 Sty 2005, 17:35:49 CET

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w poczta.onet.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, January 10, 2005 1:33 PM

> "Mała" zmiana - w gestii RN jest określenie, kto jest >instruktorem
> (kategoria członkowska). Gdyby więc RN zechciała >uznać za instruktora
> "kierującego p.j.o." oraz ŚCIŚLE OKREŚLONE funkcje >wyżej - nie byłoby
> problemu :), z pominieciem osób, które kiedyś cos robiły, >a obecnie sa na
> emeryturze.

Nie wiem czy taka lista funkcji, czy też zawężenie pojęcia funkcji
instruktorskiej do funkcji kierowniczej (np. tylko kierownika zespołu) nie
jest niezgodna ze statutem... (§ 22 Statutu).
Z kolei ewentualne określenie kto jest instruktorem,a raczej funkcji
instruktorskiej (czyli uprawniającej do czynnego prawa wyborczego) jest
raczej w gestii NSH, gdyż według mnie byłaby to wykładnia statutu.
Obawiam się, że bez wykładni statutu stwierdzającej, ze "inne funkcje
powierzane w trybie mianowania przez właściwego komendanta hufca, komendanta
chorągwi lub Naczelnika ZHP" podlegają jednak jakimś ograniczeniom (a
obawiam się, że taka wykładnia byłaby dosyć trudna do uzyskania, gdyż
intencją "ustawodawcy" wydaje sie tu być bezposrednie stosowanie tego zapisu
statutu) "majstrowanie" przy czynnym prawie wyborczym jest nierealne...

Pozdrawiam

Maciek Syska
pwd. Maciej Syska H.O.
Drużynowy 13 Wołomińskiej DH