[Czuwaj] Praca dla harcerki / instruktorki

Paweł Dobosz pawel.dobosz w interia.pl
Wto, 11 Sty 2005, 08:47:20 CET

----- Original Message -----
From: "Magda Potapowicz" <thebest84 w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, January 07, 2005 1:25 AM
Subject: [Czuwaj] Praca dla harcerki / instruktorki

[...]
Jeśli chodzi o prawo pracy - to jeśli nie będziecie  kandydatkom na
sprzedawczynię podczas rekrutacji zadawać pytania, czy są w ciąży - to
powinno być wszystko OK i raczej Was nie podadzą do Sądu Pracy:)

A tak bardziej serio, jeśli jesteście w stanie racjonalnie wytłumaczyć, że
stanowisko to oferujecie kobietom z takich, czy innych względów - to nie
nastąpi raczej w tym przypadku dyskryminacja.

A w ogóle to powinniście mieć sprzedawczynię i sprzedawcę i już, a oni
powinni zawrzeć za jakiś czas związek małżeński i mieć gromadkę dzieci,
które zostaną zuchami:))) I wówczas wszyscy w ZHP będą szczęśliwi...

Pozdrawiam gorąco!!!
hm. Magdalena Potapowicz
[...]

Witam,

nie będąc wybitnym znawcą tematu, a jedynie trochę zorientowanym
postanowiłem zasięgnąć opinni eksperta odnośnie grudniowego ogłoszenia
Składnicy Harcerskiej 4 ŻYWIOŁY

spytałem:
'Jeżeli w ogłoszeniu typu 'dam pracę' będzie napisane np.:
"(...) poszukuje kobiety w wieku 20-35 lat na stanowisko
SPRZEDAWCZYNI - HANDLOWIEC (...)"
to czy to jest zawsze sprzeczne z prawem pracy?
(chodzi oczywiście o dyskryminację) [...]'

i oto odpowiedź jaką uzyskałem od p. Adrianny Filiks (specjalista HR) i p.
Krzysztofa Walczaka (prawnik prawa pracy):

"Ogłoszenie o którym mowa jest ewidentnie dyskryminacyjne, gdyż nie ma
żadnych przepisów mówiących że sprzedawcą musi być kobieta w takim wieku. A
co jezeli kobieta ma więcej lat lub pracę chce podjąć mężczyzna. Oczywiście
aby powołać się na dyskryminację trzeba wiedzieć co się chce osiągnąć.
Dlatego też oczywiscie nie można sądownie odmagać się przyj`ęcia do pracy
ale można domagać się odszkodowania za dyskryminację. Wówczas to pracodawca
będzie musiał udowodnić przed sądem że nie stosuje praktyk dyskryminacyjnych
(czyli że są obiektywne powody że na danym stanowisku musi być osoba o
takich "przymiotach"jak podano w ogłoszeniu. Jeżeli tego nie zrobi, wówczas
sąd może zasądzić odszkodowania w wysokości nie niższej niż płaca minimalna.
To by było na tyle, mam nadzieję że te wyjasnienia wystarczą."

pozdrawiam,

Paweł Dobosz,
Hufiec Piaseczno

Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837