[Czuwaj] Praca dla harcerki / instruktorki

Magda Potapowicz thebest84 w wp.pl
Czw, 13 Sty 2005, 22:57:40 CET

"Czy obowiązujące prawo to powód do d00my, czy dow00d totalnej gl00poty ?
Moze do wykonywania zawodu sprzedawcy nie jest potrzebny wymóg niekaralności, ale jeśli dowiem się, ze starający się o pracę jest pedofilem albo wielokrotnym mordercą to prędzej zamknę firmę niz go zatrudnię.
Dlaczego ? Bo dbam o dobre imię firmy, którą firmuję swoim nazwiskiem. Zgadzam się z g00rkiem, ze zyjemy w panstwie nadopiekunczym, a prywatnie (bron Boze nie jako instruktor !!!:) dodam, ze ta cala UE to kolejny socjalistyczny burdel.
A teraz konkret:
co powinno być priorytetem - prawa jednostki, tak jak w Europie, czy też dobro społeczeństwa, jak w niektórych azjatyckich państwach np. w Singapurze ?  :)
Pozdrawiam serdecznie z Człuchowa
calkowicie prywatnie
Andrzej."

Każdy pracodawca mający prywatna firmę (ponieważ dla  instytucji panstwowych dodatkowe warunki zatrudnienia zawarte są w innych ustawach niż kodeks pracy) może zawrzeć wśród wymogów - wymóg niekaralności i nikt raczej nie przedstawi mu zarzutu (a nawet w razie takiego właśnie zarzutu ze strony kandydata - pracodawcy-oferentowi nie będzie trudno uzasadnić dlaczego taki wymóg postawił), iz dyskryminuje byłych przestępców (dla nich zresztą tez kiedys nastapi zatarcie skazania po odbyciu kary).
"...ta cała UE to kolejny socjalistyczny burdel" - ciekawa wypowiedź, jak na harcerską (wręcz harmistrzowską) listę - takie stwierdzenia z pewnością pomagają w utrzymaniu "wysokiego poziomu" dyskusji. Jestem na niej zapisana od niedawna - widzę, że wiele ciekawych i przemyślanych stwierdzeń tu jeszcze przede mną...
Ponadto chciałabym zaznaczyć, że obowiązek przestrzegania praw człowieka istnieje także w cywilizowanych kapitalistycznych paaństwach spoza naszego kontynentu np. w USA (to w Nowym Jorku znajduje się siedziba ONZ i tam 20 listopada 1989 r. Zgromadzenie Ogólne ONZ uchwaliło Konwencję o Prawach Dziecka).

W celu odpowiedzi na pytanie: "Co powinno być priorytetem: prawa jednostki (niekoniecznie tylko, jak w Europie), czy też dobro społeczenstwa?" - myślę, że możnaby przeprowadzić ciekawy instruktorski kominek....debatę... Przechodząc w którymś momencie na ZHP (odwołując się do cech MH) chyba nie mamy wątpliwości, iż indywidualność jest b. ważna (oczywiście pamiętamy  jednoczesnie o pozostałych 5 cechach metody w tym: wzajemności oddziaływań i jej elemntach, w tym systemie małych grup).

I na koniec: Bardzo cenię sobie inne zdanie od mojego, o ile jest ono wyrażone na odpowiednim poziomie i podparte mądrymi argumentami i trafnymi przykładami... Górka znam i wiem, że w któryms momencie Go poniosło - Ciebie Andrzeju nie, ale może jakąś inną wypowiedzią uda Ci się mnie przekonać do swoich racji.

Wiem dobrze, ze wiele osób nie jest zwolennikami przykładania zbytniej wagi do "naginania (a czasami wręcz łamania) praw człowieka" w szczególności gdy stają one kontra "prawo własności" innego człowieka... i to .....może być również ciekawy temat do dyskusji.

Uważam, że tak naprawdę Górek ogłoszeniem o pracy wywołał b.ciekawy temat do wypowiedzi i dlatego napisanych zostało po nim tak wiele wpisów.
I dlatego pamiętajmy wszyscy, że także w dyskusji o tak ważnych sprawach jak "prawo" trzeba umieć się pięknie różnić..., poniewaz inteligentni i mądrzy ludzie potrafią rozmawiać o wszystkim, potrafią się słuchać, i wyciągać z takich debat wnioski.... czasami nawet potrafią zmienić swoje zdanie pod wpływem dobrze uzasadnionej argumentacji, co wczesniej wydawało im się niemożliwe...

Pozdrawiam wszystkich, a przede wszystkim Górka,
hm. Magdalena Potapowicz
Szczep 84 WDHiGZ "Knieja"
Hufiec Warszawa Praga-Północ