[Czuwaj] WOSM, nasz wizerunek

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 19 Sty 2005, 21:31:37 CET

From: "Piotrek S." <Inkler w poczta.fm>

> Tylko czy to jest nam jeszcze do czegokolwiek potrzebne? Czy trzeba
> powtarzać po raz n-ty, że żyjemy w Polsce niepodległej, wolnej i
> demokratycznej, w której naszej niepodległości w zasadzie nic nie
> zagraża (oprócz, oczywiście, jak twierdzą niektórzy, europejskiego
> neoliberalizmu, masonów, zachodniej cywilizacji śmierci i paru innych
> takich ;-))?

Piotrze! Chyba nie powinienes wrzucac tego wszystkiego do jednego worka...

> Wśród odpowiedzi na pytanie: "co czyni cię dumnym z bycia Irlandczykiem?",
znalazły się takie:
[ciach]

No, dobrze, ze dodałes:
> Wszystkie te "czynniki" patriotyzmu i
> te powody do dumy są mocno osadzone w teraźniejszości, nie mają
> większego znaczenia względy np. historyczne.

Bo przyklady same w sobie sa strasznie plytkie i ja bym nie byl szczesliwy,
gdyby harcerze w Polsce podawali je jako glowne powody do dumy narodowej
(no, moze oprocz tych kibicow ;-)

> I tego nam w Polsce chyba
> brakuje. Nader często odnosimy się do historii - nie przeczę, bogatej,
> niekiedy pięknej. Ale uważam, że poczucie patriotyzmu oparte na
> teraźniejszych, aktualnych bodźcach jest chyba silniejsze,
> prawdziwsze, może nawet bardziej świadome.

No to moze mala zabawa dla wszystkich:

Wymien 7 rzeczy, które zdarzyly sie po roku 1945 (czy to juz jest
terazniejszosc, czy jeszcze nie?), a z których możemy być dumni jako Polacy.

pozdrawiam
olek