Re: [Czuwaj] List otwarty ZHR w sprawie programu "Warto rozmawiać"

seascout w go2.pl seascout w go2.pl
Śro, 26 Sty 2005, 13:36:08 CET

> Generalnie - po raz kolejny władze (podkreślam - WŁADZE) ZHR wskazują mi, że
> nie mam co myśleć o współpracy z nimi. Maja doskonale wykształcone poglądy
> stalinowskie - "kto mysli inaczej, tego zniszczyć".

Ciekawie na tym tle uklada się sposób podejścia obu organizacji do spoleczeństwa w którym żyjemy.

Na spotkaniu organizacji pozarządowych chcących wlączyć się w konsultację Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 - 2013 są jest przedstawiciel ZHP, a nie ma przedstawiciela ZHR.

W Radzie Pożytku Publicznego ZHP ma swojego reprezentanta.

Na różnorakich spotkaniach organizacji pozarządowych bardzo często wymienia się ZHP (wprawdzie w bardzo różnym kontekście) i widać, że ta rganizacja jest obecna w myśleniu o budowaniu spoleczeństwa obywatelskiego w Polsce.

Odnosze wrażenie (niezależnie od tego czy to sluszny protest czy nie - nie mogę ocenić ani kabarteu, ani roweru, ani programu o którym mowa, bo od 1993 roku mieszkam bez telewizora) że ZHR chce się bardziej wpisać w nurt polityczny niż obywatelski.

Seascout