Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Śro, 1 Cze 2005, 09:40:09 CEST

----- Original Message -----
From: "Radek Topolski" <r_topolski w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, June 01, 2005 2:43 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

> From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>

> nikomu
>

> Jak wiesz Marcinie - nie jestem prawnikiem - ale w toku prywatnego
> śledztwa
> przed prowadzeniem zajęć w temacie "bezpieczeństwo" ustaliłem:
>
> 1.Obowiązuje nas niewątpliwie:
>
> Rozporządzenie Rady Ministrów
> z dnia 6 maja 1997 r.
> w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach,
> pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne.
>
> a w nim: Załącznik nr 3 czyli:
> [...]
W zwiazku z powyzszym, czy:
1) aby przeprowadzic wycieczke (w tej kategorii mieszcza sie zbiorki
zastepowo poza harcowka, np. na terenie parku (w Szczecinie - Lasy
Panstwowe, ktore sa czescia miasta i zarazem parkiem) potrzebny jest
kierownik i opiekun?
2) Czy jako kierownika rozumiemy osobe, ktora ma skonczony kurs kierownikow
placowek letniego wypoczynku?
3) Czy jako wychowawce rozumiemy osobe, ktora ma skonczony kurs wychowawcow
placowek letniego wypoczynku?
4) Czy mozna laczyc funkcje kierownika i opiekuna wycieczki (nigdzie nie
napisano, ze musza to byc dwie osoby)?
5) Co w takim przypadku z systemem zastepowym?
6) Nie kazdy rodzic ma czas i skonczony kurs wychowawcow aby uczestniczyc
jako wychowawca / kierownik w wycieczce, co wtedy?

Ja bardzo dobrze rozumiem kwestie bezpieczenstwa. No i odpowiedzialnosci za
powierzone dzieci, mlodziez.

Mam tez wrazenie, ze coraz wiecej jest przepisow, ktore nie zawsze sa
dopracowane i nie zawsze zapewnia bezpieczenstwo uczestnikow. Bezpieczenstwo
uczestnikow, to odpowiedzialne postepowanie ich wychowawcy i duuuzo
szczescia ;)

Viking