Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

Anna Miszczak ania.poziomka w wp.pl
Śro, 1 Cze 2005, 11:45:02 CEST

----- Original Message -----
From: "hm. Rafal M. Raniowski HR" <rafal w harcerz.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, June 01, 2005 9:40 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie
> W zwiazku z powyzszym, czy:
> 1) aby przeprowadzic wycieczke (w tej kategorii mieszcza sie zbiorki
> zastepowo poza harcowka, np. na terenie parku (w Szczecinie - Lasy
> Panstwowe, ktore sa czescia miasta i zarazem parkiem) potrzebny jest
> kierownik i opiekun?
> 2) Czy jako kierownika rozumiemy osobe, ktora ma skonczony kurs
> kierownikow placowek letniego wypoczynku?
> 3) Czy jako wychowawce rozumiemy osobe, ktora ma skonczony kurs
> wychowawcow placowek letniego wypoczynku?
> 4) Czy mozna laczyc funkcje kierownika i opiekuna wycieczki (nigdzie nie
> [...]
Ciekawostka jest taka:
kiedy w szkole chcę wyjsc nawet do parku, który jest kilka ulic dalej -
wypełniam kartę wycieczki. Kiedy idę do kina - to samo. Jest tam miejsce na
kierownika wycieczki i na opiekuna. Nie powinna to byc ta sama osoba! Omija
się to oczywiście, ale ... No właśnie.
Każdy nauczyciel z naszej szkoły kilka lat temu musiał ( a o ile wiem -
teraz jest tak samo) zrobic kurs kierowników wycieczek i obozów wędrownych.
Inaczej nawet do głupiego kina  nie mógł wyjść! A co dopiero wyjazd na
wycieczkę. Jest to bardzo mocno respektowane. Rodzic kwalifikacji nie musi
mieć- ale podpisuje sie, ze jest odpowiedzialny. Nauczyciel - jako człowiek
prowadzący grupe - musi mieć uprawnienia.
Na terenie szkoły podczas zbiórek też POWINIEN być dorosły opiekun - nawet
(a może tym bardziej) w czasie zbiórek zastępów. Niestety, czas "Czarnych
stóp" już się dawno skończył...  No, ale skoro jeden z ich zastępowych
urodził sie w bunkrze w czasie wojny.. Dawno to musiało być. :) Te wędrówki
Maćka Osy i jego ludzi... ;)
Pozdrawiam
Anka Miszczak