Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Śro, 1 Cze 2005, 12:10:03 CEST

----- Original Message -----
From: "Anna Miszczak" <ania.poziomka w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, June 01, 2005 11:45 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

> Ciekawostka jest taka:
> kiedy w szkole chcę wyjsc nawet do parku, który jest kilka ulic dalej -
> wypełniam kartę wycieczki. Kiedy idę do kina - to samo. Jest tam miejsce
> na kierownika wycieczki i na opiekuna. Nie powinna to byc ta sama osoba!
> Omija się to oczywiście, ale ... No właśnie.
> Każdy nauczyciel z naszej szkoły kilka lat temu musiał ( a o ile wiem -
> teraz jest tak samo) zrobic kurs kierowników wycieczek i obozów
> wędrownych. Inaczej nawet do głupiego kina  nie mógł wyjść! A co dopiero
> wyjazd na wycieczkę. Jest to bardzo mocno respektowane. Rodzic
> [...]
W ten sposob, przy takich organiczeniach jestesmy malo atrakcyjni, bo czy to
Strzelec-OSW, czy zwykla "szkolka survivalu" sa bardziej atrakcyjnie od nas
:o/

Na szczecie harcerstwo to nie szkola (chyba, ze zycia ;) ) i tak jak napisal
Rafal Socha pewne organiczenia wynikajace z ustaw nas nie dotycza.

Swoja droga, czy bedzie mozliwe uzyskanie jakiejs opinii od radcy prawnego
ZHP? Chyba jako ZHP mamy radcow? Moze oni rozwieja watpliwosci?

Pozdrawiam
Viking