[Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

marcin majcin w autograf.pl
Śro, 1 Cze 2005, 13:04:51 CEST

Anna Miszczak napisał(a):

> Ciekawostka jest taka:
> kiedy w szkole chcę wyjsc nawet do parku, który jest kilka ulic dalej
> - wypełniam kartę wycieczki. Kiedy idę do kina - to samo. Jest tam
> miejsce na kierownika wycieczki i na opiekuna. Nie powinna to byc ta
> sama osoba! Omija się to oczywiście, ale ... No właśnie.
> Każdy nauczyciel z naszej szkoły kilka lat temu musiał ( a o ile wiem
> - teraz jest tak samo) zrobic kurs kierowników wycieczek i obozów
> wędrownych. Inaczej nawet do głupiego kina  nie mógł wyjść! A co
> dopiero wyjazd na wycieczkę. Jest to bardzo mocno respektowane. Rodzic
> [...]
i to jest właśnie dla mnie ciekawostka
grupa młodzieży (bo od 12 lat to juz na pewno młodzież, a nie dzieci)
może poruszac się po mieście i jego okolicach właściwie dowolnie, bez
żadnego opiekuna, pod warunkiem, że nie nazwie się zastepem harcerskim,
bo wtedy to jest już niezgodne  z prawem.
wniosek z tego wynika taki, że harcerstwo jest czymś szalenie
niebezpiecznym, skoro grupa harcerzy musi posiadać opiekuna do czegoś,
co reszta ludzi może robić samodzielnie.

Marcin