Re: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

Radek Topolski r_topolski w poczta.onet.pl
Czw, 2 Cze 2005, 01:24:53 CEST

From: "Anna Miszczak" <ania.poziomka w wp.pl>

> Każdy nauczyciel z naszej szkoły kilka lat temu musiał ( a o ile wiem -
> teraz jest tak samo) zrobic kurs kierowników wycieczek i obozów
wędrownych.
> Inaczej nawet do głupiego kina  nie mógł wyjść! A co dopiero wyjazd na
> wycieczkę.

Co ciekawe - okazuje się że nauczyciel nie musi ukończyć kursu kierowników
wycieczek, aby być kierownikiem wycieczki. Taką interpretację rozporządzenia
wydało MEN i S.
Bowiem:

1. Dyrektor szkoły wyznacza kierownika wycieczki lub imprezy spośród
pracowników pedagogicznych szkoły o kwalifikacjach odpowiednich do
realizacji określonych form krajoznawstwa i turystyki.

Dyrektorzy zastanawiają się natomiast co oznaczają słowa "odpowiednie
kwalifikacje" i aby mieć święty spokój zarządzają obowiązkowe kursy - które
są dla nauczycieli nieobowiązkowe według ministerstwa.

Nie tylko harcerze mają swoje prawne problemy :-)

radek