RE: Re[2]: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

Rafal M. Socha socha w zhp.wlkp.pl
Czw, 2 Cze 2005, 23:17:07 CEST

> Moje pytanie jest jednak następujące: czy prowadząc zajęcia z harcerzami
> osoba taka jest pracownikiem szkoły czy wolontariuszem organizacji?
> Myślę że pod względem prawnym tym drugim.

To generalnie zależy od dyrektora szkoły. Nauczyciela bowiem obowiązuje
tygodniowy 40 godzinny wymiar pracy. Musi mieć zapłacone za minimum 18
godzin - reszta 22 godziny "bez wynagrodzenia" - nauczyciel przeznacza na
zajęcia dodatkowe - prowadzenie zajęć dodatkowych, samokształcenie itp. Na
polecenie dyrektora nauczyciel może także pełnić np. funkcje opiekuna
harcerstwa - wtedy występuje na zbiórce w roli podwójnej - pracownika szkoły
i wolontariusza stowarzyszenia.

radek

Zgadzam się, oczywiście jeżeli "opieka na harcerstwem" jest wpisana w jego
(nauczyciela-instruktora) zakres obowiązków służbowych powierzonych przez
pracodawcę (dyrektora szkoły).

Pozdrawiam wszystkich
Czuwaj!

hm. Rafał M. Socha