Re: Re[2]: [Czuwaj] Bezpieczeństwo i opiekunowie

Radek Topolski r_topolski w poczta.onet.pl
Czw, 2 Cze 2005, 01:11:45 CEST

From: "Rafal M. Socha" <socha w zhp.wlkp.pl>

> Moje pytanie jest jednak następujące: czy prowadząc zajęcia z harcerzami
> osoba taka jest pracownikiem szkoły czy wolontariuszem organizacji?
> Myślę że pod względem prawnym tym drugim.

To generalnie zależy od dyrektora szkoły. Nauczyciela bowiem obowiązuje
tygodniowy 40 godzinny wymiar pracy. Musi mieć zapłacone za minimum 18
godzin - reszta 22 godziny "bez wynagrodzenia" - nauczyciel przeznacza na
zajęcia dodatkowe - prowadzenie zajęć dodatkowych, samokształcenie itp. Na
polecenie dyrektora nauczyciel może także pełnić np. funkcje opiekuna
harcerstwa - wtedy występuje na zbiórce w roli podwójnej - pracownika szkoły
i wolontariusza stowarzyszenia.

radek