[Czuwaj] Powstanie warszawskie

Marcin Kłodnicki bochenek2 w wp.pl
Nie, 5 Cze 2005, 20:17:55 CEST

Czuwaj wszytskim :)

Nie wiem ilu z Was miało się już okazję z tym zapoznać, więc na wszelki
wypadek napisze:)

Parę dni temu dostałem od kumpla ze studiów płytę do przesłuchania.
Stwierdził, że na pewno mi się spodoba. Płyta była zespołu LaoChe. W
życiu o nich nie słyszałem, a że kolega ma zapatrywania na świat
Falloutowo-Militarno-Faszyzujące stwierdziłem, że może jednak
niekoniecznie w tej chwili chcę słuchac jego łomotu.

No ale koniec końców włączyłem i posłuchałem.

I zatkało mnie. Sluchałem ponownie i jeszcze raz i jeszcze raz.

Płyta nosi nazwę Powstanie Warszawskie. Jest to według zespołu płyta o::

_/4POWSTANIE WARSZAWSKIE3

/Data wydania płyty - marzec 2005 roku; wytwórnia Ars Mundi.

//Powstanie Warszawskie to zjawisko tak bardzo osobliwe, że trudno
/przypisać mu jakiekolwiek analogie. Dla nas - bez względu na różnorodne
/kontrowersje, które ten temat powoduje - jest to okres historyczny
/przede wszystkim przesycony romantyzmem.

/Postanowiliśmy napisać płytę o owym czasie, czasie prób człowieczego
/morale. Bestialstwo kontra uniesienie młodzieńczej odwagi, przyjaźni,
/współistnienia w warunkach tak dalece ekstremalnych, że niemożliwych do
/pełnego odczucia przez nas - ludzi teraźniejszości. Jedyne co możemy to
/iść drogą wyobraźni.

/Powstanie Warszawskie to płyta-słuchowisko złożona z 10 kompozycji,
/których najważniejszym zadaniem jest pokazanie poprzez dźwięki owego
/świata. Układ płyty oraz aranżacje utworów odpowiadają realiom
/historycznym, które miały bardzo duży wpływ na nasze tworzenie.
/Postaraliśmy się aby scenariusz przedstawiał się dokładnie tak jak
/faktyczne zdarzenia owych dni. Chcielibyśmy, aby słuchacze poczuli choć
/namiastkę tamtych emocji./_

Jeśli chodzi o strone muzyczną, to jest to mieszanka rege, punka, metalu
i jakis pewnie jeszcze innych (w tej dziedzinie wykazuje sie dużą
ignorancją:) )

Na stronie http://www.laoche.art.pl/index.php?opcja=powstanie  możecie
poczytać teksty płyty i fragmenty mp3.

Śmiem podejrzewać, że spora część ludzi o dość ortodoksyjnych poglądach
na historię Polski i Harcerstwa będzie miała fatalne zdanie o tej
płycie. Nawet znalazł się tam fragment "Modlitwy harcerskiej" :)
Dla mnie jednak jest ona rewelacyjna.
Jak sami autorzy napisali całość wspaniale oddaje atmosferę walczącej
Warszawy i na pewno wykorzystam te utwory na zbiórce o Powstaniu. Fakt,
że raczej dla harcerzy starszych i wędrowników się nadaje:)
Moimi number one są "Godzina W" i "Stare Miasto".

Biorąc pod uwagę "szlagiery" wojenno-patriotyczne o rozmarynach, Okach i
innych makach, to dla mnie płyta jest idealnym sposobem na dotarcie do
sporej części dzisiajszej młodzieży, którą jakoś niekoniecznie fascynują
utwory o ułanach, którzy przybywają pod okienko. Za wielkie uproszczenie
wszystkich, którzy poczuli się urażeni przepraszam:) Jest to w każdym
razie dawka patriotyzmu w formie strawnej dla sporej części wędrowników
i HS.

Wracając do samej płyty. Na pewno wykorzystam ją jak juz pisałem do
zbiórki. A dla Was zostaje pomyśleć, czy warto podejść do tej tematyki
na "alternatywny" sposób:)

Zdaję sobie sprawę, że zamieszczone na stronie fragmenty mp3 są dośc
krótkie, ale płyta kosztuje około 30 złotych, więc nie jest to jeszcze
wielki wydatek:)

pozdrawiam wszytskich

pwd. Marcin Kłodnicki
Hufiec Ziemi Koszalińskiej ZHP