Re: [Czuwaj] Re: uchwała RN ZHR z 4 czerwca 2005

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Pią, 10 Cze 2005, 22:38:18 CEST

> A dawanie szansy?
> Pewnie, ale ci którzy mając lat naście byli ciągani po komendandach SB za
> to, że poszli w mundurze na harcerską Mszę Św., takiej szansy nie mieli. I
> często płacili za to wysoką cenę.

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl po przeczytaniu powyższego. Dlaczego
tylko tajnych współpracowników? Co z tymi, którzy w sposób jawny nie tylko
wpółpracowali, ale pracowali dla władzy? I zastrzeżenie od razu: oczywiście
w ten sposób można oskarżyć wszystkich starszych instruktorów i to pomimo
wielkiego wkładu i osiągnięć wielu z nich. Mnie chodzi jednak o świadomych,
bezczelnych komunistów, których dziś jeszcze można znaleźć niekiedy w
harcerstwie. (I kolejne zastrzeżenie - nie twierdzę że wielu ich zostało.Ale
jednak...).

Pozdrawiam
Marcin Skocz
WSH "Tam i z powrotem"