ODP: [Czuwaj] Jak szybko zarobić na wakacje

Rafał kmccoy w konto.pl
Wto, 21 Cze 2005, 17:22:35 CEST

Użytkownik Dominik Jan Domin napisał:
> Niby jo. Poniekąd masz rację. Tylko:
> - co z dzieciakami poniżej 13 lat? Jak oni mogą "pracować"?
> - jakiego młodego człowieka chcemy wychować? Czy aby to jest koniecznie
> nasza wizja dobrego obywatela - miłośnika konsumpcji? Dotąd miałem inny
> pogląd na tę sprawę - człowieka, ktory umie wybierać, sam sobie coś zrobić,
> zadowolić się mniejszym "wypasem" - i tańszym, i bardziej ciekawym, bardziej
> puszczańskim, mniej konsumpcyjnym.

O czym Ty piszesz??? O wychowywaniu na konsumentów?
Przecież te dzieci JUŻ są konsumentami. Zdegenerowanymi.

No i każdy ma taki wybór - skorzystać - lub nie. Wystarczy powiedzieć. :)

No i niestety nie zgodzę się z tym. Na akordeonie zazwyczaj w tramwajach
przygrywają nam radośnie Rumuni, zakłócając radośnie nasz transport i
przeszkadzając nam. W przypadku hipermarketu - zawsze możesz odejść do
kasy nieobsługiwanej przez harcerzy jak i powiedzieć mu czy jej -> że
sam sobie zapakujesz. O ile Rumun dalej będzie grał, pomimo, ż enie
chcesz go słuchać, o tyle harcerz nie zapakuje Ci zakupów, skoro tego
nie chcesz :)

> Mam na ten temat takie samo zdanie. To nie jest praca.

Jest. Nie w dosłownym tego znaczeniu, bo nie ma ani umowy o praćę, ani
umowy zlecenia itp. Ale jest prosty związek finansowy pomiędzy staniem i
pakowaniem zakupów a pojawiającymi się w puszkach datków, z których
jakąś część potem pojawia się na koncie tego harcerza, który stał i pakował.

> Nie chodziłem na zbiórki datków do hipermarketu i nie zamierzam chodzić.

A szkoda, że druhowie nie pakowali - możebyście zobaczyli nieco więcej?
Zapewniam - nie jest wcale tak miło jak sądzicie. To nie są łatwe pieniądze.
Ba.
Zwykły pracownik hipermarketu ma zdecydowanie lepiej obecnie niż harcerz
pakujący przy kasie czyjeś zakupy.

> Smutne jest, że harcerzy nie stać na obozy. Smutne jest, że musimy (?)
> organizowac zbiórki datków w hipermarketach, aby dzieciaki mogły pojechac na
> obóz.

Ok, zlikwidujmy akcje zarobkowe w hipermarketach - tylko kto wówczas
pojedzie na HAL? Ile obozów się odbędzie, a ile nie z powodu braku funduszy?
Ile hufców zacznie przymierać na nowo, z braku środków finansowych na to
i tamto?

> Ale smutne jest też, że cel finansowy przesłania wszelkie inne. I to mnie
> smuci najbardziej.

Nie tylko Ciebie.
Tylko co lepsze:
- wychowywać za kasę zbieraną w hipermarketach
- w ogóle nie wychowywać? (lub marnie z braku funduszy)
Obawiam się, że nie ma prostego wyjścia po najmniejszej linii opou i
trzeba po prostu zorganizować taki sposób zdobywania środków finansowych
niezbędnych na prowadzenie naszej działalności statutowej, aby nie
kłócił się on z naszym programem wychowawczym...

> PS. Coraz częściej się zastanawiam, czy ta organizacja kroczy tą drogą
> wychowawczą, którą ja chcę kroczyć i prowadzić harcerzy.

Ja się kiedyś zastanawiałem, czy ta lista na pewno jest o ZHP czy o
ZCh(arcerzy/amów)P* :)

Pozdrawiam
Rafał
* ale nie w kontekście Twoich wypowiedzi. Ogólnie, biorąc pod uwagę
niektóre teksty pisane na tej grupie.

P.S. Też miałem kiedyś obawy, trochę było mi nieswojo pakować jako
harcerz z kilku powodów, ale.... Wygrał "kapitalistyczny rozsądek". Albo
pakuję i jadę - albo nie pakuję i siedzę w domu... Smutne, ale
prawdziwe... :/

--
 Serwer www 200 MB + bazy MySQL,