[Czuwaj] Powitanie dnia

Radek Topolski r_topolski w poczta.onet.pl
Czw, 17 Mar 2005, 12:15:01 CET

From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> Nic więcej o tej piosence nie wiem.

Trafiłem na ten tekst w zupełnie "partyzanckim" reprincie z czasów stanu
wojennego. Nie wiem co to za śpiewnik, sądząc po zawartości pochodzi z lat
dwudziestych - opracowany bardzo dobrze. Zawiera tylko hejnał wieczorny.
Na końcu reprintu "doklejone" jest kilka kartek "współczesnych" - tam jest
tekst pieśni porannej. Sugeruje to, że jest to o wiele późniejsza przeróbka.
Prawdopodobnie już powojenna - brak tego tekstu w innych przedwojennych
śpiewnikach, brak również w śpiewniku z 1948 roku, który posiadam (dość
obszerny i solidny).

Cytuję tekst w całości:

I.
Wstaje dzień, słońce już