[Czuwaj] Gazeta metodyczno-programowa

Czw, 17 Mar 2005, 15:21:20 CET

Dnia czwartek, 17 marca 2005 13:05, Dominik Jan Domin napisał:
> Kiedyś były "Propozycje", jeszcze wcześniej "Drużyna", a dawno temu np.
> "Skaut" (a może Scout).

> Czy Wam tego nie brakuje - gazety metodyczno-programowej, ogólnej, dobrej,
> pomysłowej, która idealne gadki ogranicza do minimum, nie zastanawia się,
> jaki powinien byc hufiec a jakie ChKR* - tylko pisze duzo i dobrze o
> programie, metodzie i metodykach, rzuca pomysłami itp.??

Ubawiłeś mnie Dominik tym listem...

Pomysł to stary jak świat..przez ostatne dwa lata prowadziłem rubrykę "mój
pomysł na" w Czuwaj, która w zamyśle miała traktować jedynie o programie,
pomysłach na różne formy pracy itp.

Na początku pracy nad tą rubryką wysłałem informację na listy dyskusyjne i do
znajomych instruktorów (z prośbą o propoagowanie w swoich hufcach) z
propozycją współpracy. Nikt się nie zgłosił.

W każdym numerze była informacja o tym, że można przysłać swój pomysł, nawet w
szczątkowej, surowej formie i zostanie on opracowny i opublikowany.
Regularnie starałem się także wysyłać informcje o tym na listę dyskusyjną
[czuwaj]. W poprzednim roku była nawet ułożona lista tematów na cały rok i
była publikowana i w Czuwaj i  na [czuwaj].

Przez dwa lata działalności ukazało się chyba 15 artykułów z czego 95%
napisałem sam, bo nie otrzymywałem żadnych propozycji. Dwukrotnie użyczałem
zgromadzonych przeze mnie materiałów ludziom, którzy w ramach próby
przewodnikowskiej pisali coś w rodzaju "skarbnicy pomysłów" i prosiłem ich
żeby przysłali to co im się uda zrobić. Nie przysłali.

Naczelny deklarował mi, że jak będzie materiał to on poświęci nawet cztery
strony Czuwaja. Ja nie byłem w stanie przygotować takiej ilości materiału,
więc max były dwie strony.

Na pomysł redagowania społecznie lub z gratyfikacją w postaci prezentów
gazety, w której byłyby głównie propozycje programowe, to ja mogę najwyżej
powiedzieć buuuuhaaaahaaaahaaaa...

Zawsze jest dużo ludzi do pisania zjadliwej krytyki lub górnolotnych wynurzeń,
ale nie do dzielenia się pomysłami.

Strasznie mi jakoś smutno wyszło, ale chciałbym zaznaczyć, że ja tam nie
jestem jakiś rozżalony, że się nie udało, czy coś. Obecnie nie jestem w
stanie pisać sam co miesiąc artykułu, także one się po prostu nie ukazują.

Natomiast....pomysł rubryki repertuarowo-programowej nie został zarzucony !
Także wszystkich, którzy chcą takiej gazety proszę, żeby przysłali swoje
propozycje programowe na adres repertuar w czywaj.pl, albo parasol w czuwaj.pl.
Jak się zbierze materiału na 5-6 tekstów, to ja się zabiorę znowu do pracy! A
jak materiał się przestanie mieścić w Czuwaj, to będę apelował o nową gazetę.
I będę wszystkie te teksty umieszczał na http://program.zhp.pl. Szczególnie
podharcmistrzowie i harcmistrzowie na pewno mają wiele pomysłów :)

To jak, będzie tekst o łukach, Dominik ??

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec ZHP Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)