[Czuwaj] Gazeta metodyczno-programowa

Mirek Grodzki mirek.grodzki w gazeta.pl
Czw, 17 Mar 2005, 14:35:08 CET

Wszyscy wiedza, ze na wydawanie gazety trzeba
sporo kasy. Ja nie wiedzialem i postanowilem
sprawdzic.

Rzekome _wielkie_ koszty wydawania gazety to mit.

Zaczelismy w Hufcu Otwock wydawanie PRZECIEKU
(http://www.zhp.otwock.com.pl/przeciek/)
w drukarni (dotychczas robilismy na ksero).

Po dlugich poszukiwaniach i jeszcze dluzszych
targach wydrukowanie 300 egz. kosztuje mnie 2,7 PLN brutto.
(za 28 stron A4, kredowy papier i kolorowa okladke)
Im wiekszy naklad, tym jest taniej.
Np. przy 500 szt. koszt jednostkowy to 1,8.

Koszt nie jest problemem. Problemem jest
zorganizowanie i utrzymanie redakcji, wspolpracownikow
(czyli to, naczym wywala sie wiekszosc harcerskich
gazet) oraz zdobycie stalej liczby prenumeratorow.

A, ze na taka gazete jest popyt, to ja bym sie nie bal
o to, ze nie bedzie komu jej kupic i bedzie trzeba
do niej dokladac. Wiecej: jestem pewiem, ze taka
gazeta moze CALKIEM dobrze zarabiac na redakcje.

Byl taki czas, ze chcialem przeksztacic PRZECIEK
W cos takiego, ale nie zgodzili sie nasi Czytelnicy.
Chcieli miec "swoja", lokalna gazete. I maja.

Mamy w Hufcu 319 harcerzy. Ostatniego numeru
sprzedalem 151 egz.

Zostalo mi jeszcze troche, wiec jakby ktos chcial
zobaczyc jak wyglada...

MG